اخبار روز

تعدد حملات فیشینگ به کاردانو باعث شده تا به جایگاه سوم هدف‌های کلاهبرداری برسد

تعدد حملات فیشینگ به کاردانو باعث شده تا به جایگاه سوم هدف‌های کلاهبرداری برسد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.15 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

کلاهبرداران ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای از حملات فیشینگ به کاردانو برای کلاهبرداری از قربانیان ناآگاه استفاده می‌کنند. در حال حاضر آدا در بین هدف‌های برتر قرار دارد.

طبق اطلاعات ۹۰ روز منتهی به ۲۲ ژوئن، حملات فیشینگ به کاردانو با ثبت ۱۹۱ مورد، این رمز ارز را در جایگاه سومین پروژه ارز دیجیتال تحت حملات فیشینگ قرار داده است. بلاکچین با ۶۶۲ حمله در رتبه اول قرار دارد، درحالی‌که صرافی لونو با ۲۷۷ حمله دوم است. صرافی پولونیکس و پلتفرم «مجیک ادن» نیز به ترتیب با ۷۲ و ۶۷ حمله در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. صرافی بایننس با ۵۹ و پلتفرم معاملاتی همتا به همتا پکسفول نیز با ۹ حمله، دیگر هدف‌های قابل‌توجه برای فیشینگ هستند.

در میانه افزایش تعداد حملات کریپتو، کل مبالغ ازدست‌رفته براثر کلاهبرداری‌های مختلف در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ به رقم قابل‌توجه ۳۲۹ میلیون دلار رسید. قربانیان کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال از سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیارد دلار خود را از دست داده‌اند.

با رشد بخش کریپتو، کلاهبرداران با سوءاستفاده از کمبود آگاهی اکثر کاربران، دارایی آن‌ها را به سرقت می‌برند. علاوه بر این، فقدان مقررات روشن نیز شیادان را به سمت کلاهبرداری از قربانیان سوق می‌دهد. تعدد حملات فیشینگ به کاردانو نشان می‌دهد که این رمز ارز یکی از پروژه‌های مطلوب و جذاب برای کلاهبرداران است.

یک کلاهبرداری قابل‌توجه از کاردانو در ماه مه و پس از انتشار گسترده یک برنامه فیشینگ قابل دانلود در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رخ داد. قربانیانی که این برنامه را دانلود کردند، اطلاعات شخصی خود در رابطه با کیف پول کاردانو را از دست دادند.

همچنین یک وب‌سایت جعلی از طریق پلتفرم توزیع دیسکورد وارد بازار شده و قصد دارد با انجام حملات فیشینگ به کاردانو، دارایی‌های کاربران آن را به سرقت ببرد. سرمایه‌گذاران باید گواهی SSL امن وب‌سایت و اشتباهات املایی-دستوری آدرس آن را به‌دقت بررسی کنند.

منبع: finbold