اخبار روز

هکر کرما فایننس ۷.۶ میلیون دلار رمز ارز سرقت شده را بازگرداند

هکر کرما فایننس ۷.۶ میلیون دلار رمز ارز سرقت شده را بازگرداند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.32 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

هکر کرما فایننس (Crema Finance) پس از یک مذاکره و معامله وجوه دزدیده شده را پس داد. طبق قرارداد، به هکر اجازه داده شد تا ۴۵۴۵۵ ارز دیجیتال سولانا (SOL) را به عنوان پاداش و جایزه نگه دارد.

روز یکشنبه، کرما فایننس که یک پروتکل نقدینگی متمرکز در زنجیره سولانا است، دچار یک سوءاستفاده هکری ناشی از پرداخت وام فوری شد. این ضرر بالغ بر ۶۹,۴۲۲.۹ رمز ارز سولانا و ۶,۴۹۷,۷۳۸ استیبل کوین USDC شد که در زمان هک تقریباً ۹ میلیون دلار ارزش داشت. طبق به روز رسانی کرما، مهاجم هکری پس از مذاکره راضی شد تا وجوه دزدیده شده را پس بدهد.

کرما فایننس تائید کرد که این هکر توانست ۶.۰۶۴ اتریوم (۷ میلیون دلار) و ۲۳.۹۶۷ سولانا (۸۷۰ هزار دلار) را طی چهار تراکنش به کیف پولی ناشناس در بلاکچین‌های سولانا و اتریوم منتقل کند. طبق بندی از قرارداد مذاکره، هکر مجاز بود تا ۴۵.۴۵۵ رمز ارز سولانا (۱.۶۵ میلیون دلار) را به عنوان پاداش برای خود نگه دارد. این موضوع باعث شده تا عامل این حمله هکری به عنوان «کلاه‌سفید» (اصطلاحی برای هکرهای اخلاقی) شناخته شود. بنابراین بعید است که گروه کرما اقدامی قانونی علیه این هکر ناشناخته انجام دهد.

سخنگوی کرما فایننس در این باره گفت: «هکر پس از یک مذاکره طولانی موافقت کرد تا ۴۵.۴۵۵ سولانا را به عنوان جایزه کلاه سفیدی خود دریافت کند. ما در همان ساعات اولیه پس از هک موفق شدیم با این هکر وارد مذاکره شویم. گروه ما سعی کرد یک پیام رمزدار برای هکر ارسال کند و در آن به جایزه پیشنهادی نیز اشاره شد. روز بعد، یک پاسخ از هکر دریافت کردیم که می‌گفت: گروه کرما! چون برای مذاکره با من تماس گرفتید، پس بیایید مذاکره کنیم!».