اخبار روز

توقیف ۱۱۲ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط وزارت دادگستری آمریکا

توقیف ۱۱۲ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط وزارت دادگستری آمریکا
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.12 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

وزارت دادگستری آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱۱۲ میلیون دلار ارز دیجیتال مرتبط با کلاهبرداری‌ها در این صنعت توقیف کرده است.
پولیت جونیور دستیار دادستان کل گفت که وجوه ضبط شده به قربانیان برگشت داده خواهد شد. او افزود این کلاهبرداری‌ها خانواده‌ها را ویران کرده و پس‌انداز زندگی افراد را از بین می‌برد.
در این‌گونه کلاهبرداری‌ها، عاملان به تدریج اعتماد قربانیان خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های همسریابی و وسایل ارتباطی مشابه جلب می‌کنند. سپس مجرمان، قربانیان خود را متقاعد نموده تا در پلتفرم‌های ارز دیجیتال جعلی سرمایه‌گذاری کنند.
وزارت دادگستری آمریکا گفت که این نوع کلاهبرداری شا ژو پان نام دارد که یک اصطلاح چینی و به معنای قصابی خوک می‌باشد. لازم به ذکر است که بیشتر قربانیان این طرح بین ۳۰ تا ۴۹ سال سن داشتند.
همچنین وزارت دادگستری آمریکا شش حساب ارز دیجیتال را در سه ایالت آریزونا، کالیفرنیا و آیداهو توقیف کرد. حساب‌های ارز دیجیتال توقیف شده ظاهرا برای پولشویی کلاهبرداری‌های فوق استفاده می‌شدند.
آن‌ها خاطرنشان کردند که کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، ۱۸۳ درصد افزایش یافته و بالغ بر ۲.۵۷ میلیارد دلار دزدیده شده است. این بیشترین میزان کلاهبرداری گزارش شده به مرکز جرایم آنلاین اف بی آی است که در مجموع ۳.۳۱ میلیارد دلار می‌باشد.
این آژانس همچنین در موارد دیگر نیز ارزهای دیجیتال را توقیف کرده است. در فوریه ۲۰۲۲، ۹۴ هزار بیت کوین مرتبط با سرقت بیت فینکس را ضبط نمود که در آن زمان ۳.۶ میلیارد دلار ارز داشت. در فوریه ۲۰۲۳ نیز ۲۶۰ هزار دلار ارز دیجیتال را توقیف کرد.
وزارت دادگستری آمریکا همچنین اقداماتی مستقیمی علیه برخی پروژه‌های ارز دیجیتال و افراد مرتبط با این صنعت انجام داده است.