اخبار روز

روجا ایگناتوا موسس وان کوین اکنون یکی از ده فراری تحت تعقیب اف.بی.آی است

روجا ایگناتوا موسس وان کوین اکنون یکی از ده فراری تحت تعقیب اف.بی.آی است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.59 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

اداره اف.بی.آی، روجا ایگاناتوا موسس و بنیان‌گذار طرح بدنام پانزی وان کوین (OneCoin) را به‌عنوان ملکه رمز ارز به لیست ده فراری تحت تعقیب خود اضافه کرد. این اداره به هرکسی که اطلاعاتی دهد که منجر به دستگیری او شود ۱۰۰.۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد.

کریپتو کویین یا ملکه رمز ارز به دلیل اجرای یک طرح پانزی در سال ۲۰۱۴ به‌نام وان کوین در ایالات‌متحده تحت تعقیب است. او از این طرح برای کلاهبرداری حدود ۴ میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاران در سطح جهان استفاده کرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی اف.بی.آی، روجا ایگناتوا برای وادار کردن افراد به سرمایه‌گذاری در این پروژه ظاهراً اظهاراتی خلاف واقع بیان کرده است. او همچنین وان کوین را به‌عنوان قاتل بیت کوین معرفی می‌کرد. دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک در سال ۲۰۱۷ و پس از ناپدید شدن ایگناتوا، حکم بازداشت او را صادر کرد و بعداً در فوریه ۲۰۱۸ یک کیفرخواست جایگزین این حکم شد.

موسس وان کوین به توطئه برای کلاهبرداری ارزی، کلاهبرداری اوراق بهادار، کلاهبرداری ارز دیجیتال و ارتکاب پولشویی متهم شده است. روجا ایگناتوا برای آخرین بار اکتبر ۲۰۱۷ در آتن یونان دیده شد که از بلغارستان به آنجا سفر کرده بود. مقامات می‌گویند فرد فراری ممکن است با گذرنامه آلمانی به امارات متحده عربی، بلغارستان، آلمان، روسیه، یونان و یا حتی اروپای شرقی سفر کرده باشد.

درحالی‌که ملکه کریپتو آزاد است، برادرش کنستانتین ایگناتوف در سال ۲۰۱۹ دستگیر و به اتهام کلاهبرداری و پولشویی مجرم شناخته شد. آخرین تحول در این زمینه مدت کوتاهی پس‌ازآن صورت گرفت که یوروپل در ماه مه ۲۰۲۲ روجا ایگناتوا را به فهرست افراد تحت تعقیب خود وارد کرد. جایزه تعیین‌شده یوروپل برای افشای محل اختفای او ۵.۰۰۰ یورو بود. به نظر می‌رسد جایزه ۱۰۰.۰۰۰ دلاری اف.بی.آی انگیزه بیشتری نسبت به ۵.۰۰۰ یورو ایجاد کند.

منبع: cryptopotato