اخبار روز

سولانا، قاتل اتریوم دچار یک قطعی بزرگ دیگر شد

سولانا، قاتل اتریوم دچار یک قطعی بزرگ دیگر شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.93 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

بلاکچین محبوب سولانا که از آن به عنوان قاتل اتریوم یاد می‌شود، در سال جاری دچار تعداد معدودی قطعی و توقف تراکنش‌ها شده است.

بر اساس داده‌ها، پیکربندی نادرست یک گره باعث شد تا شبکه سولانا پردازش تراکنش‌ها را متوقف کرده و در روز جمعه آفلاین شود. این اتفاق چهارمین قطعی بزرگ برای قاتل اتریوم از ماه ژانویه می‌باشد.

این قطعی یک سال پس از یک توقف تقریبا ۱۸ ساعته در سپتامبر گذشته رخ می‌دهد. درهمین حال، زمستان اخیر بازار باعث شد که ارزش توکن این بلاکچین، ۸۱ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

در جمعه هفته گذشته، سایت سولانا استاتوس که توسط بنیاد سولانا اداره می‌شود، نوشت که شبکه عملکرد ضعیفی را تجربه می‌کند. آن‌ها افزودند که توسعه‌دهندگان سولانا در حال کار برای تشخیص این مشکل هستند.

همین‌طور این بلاکچین افزود که پیکربندی نادرست یک گره باعث ایجاد یک پارتیشن غیرقابل‌بازیابی در شبکه شده است.

Stakewiz شرکت پشتیبان قاتل اتریوم گفت. پایگاه کد این بلاکچین باید مشکل را حل می‌کرد. اما به دلایلی نامعلوم، باعث ایجاد یک پارتیشن یا فورک غیرقابل بازیابی شد. آنها بر این باورند که پیکربندی نادرست یک تصادف بوده و احتمالا راه‌اندازی گره با شکست مواجه شده است. توسعه دهندگان شبکه اصلی سولانا نیز اظهار داشتند که راه‌اندازی مجدد فقط ۴۹ درصد تکمیل گردید و در نتیجه سولانا به مدت ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه خاموش بود.

امروزه تعداد زیادی از بلاکچین‌های قرارداد هوشمند که به‌عنوان قاتل‌ اتریوم تبلیغ می‌شوند. سولانا یک بلاکچین محبوب برای استخراج NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز است. پس از انتقال اتریوم به اثبات سهام، آن‌ها اکنون سومین بلاکچین اثبات سهام از نظر ارزش بازار پس از اتریوم و کاردانو می‌باشند.

اما سولانا اگر قرار می‌خواهد به رشد خود ادامه دهد و رقیب اتریوم باشد، باید فعال بماند.