اخبار روز

شایعات مربوط به صرافی مت گوکس باعث کاهش قیمت بیت کوین شد

شایعات مربوط به صرافی مت گوکس باعث کاهش قیمت بیت کوین شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.82 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

بیت کوین نتوانست حمایت ۲۰۰۰۰ دلاری را در ۲۷ آگوست حفظ کند. زیرا ترس از فروش توسط کاربران صرافی مت گوکس بر فشارهای قیمتی افزود. ادعاهایی مبنی بر اینکه ۱۳۷۰۰۰ بیت کوین در شرف تخلیه در بازار آزاد است، باعث کاهش قیمت بیت کوین گردید.

صرافی مت گوکس یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در توکیو بود که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ فعالیت می‌کرد. این صرافی زمانی بیش از ۷۰ درصد از کل تراکنش‌های بیت کوین را به خود اختصاص می‌داد. در سال ۲۰۱۴، صرافی مت گوکس هک شد و هزاران بیت کوین به سرقت رفت. این شرکت مدت کوتاهی پس از این اتفاق اعلام ورشکستگی کرد. بر اساس گزارش‌ها تعداد بیت کوین‌های به سرقت رفته بین ۶۵۰ هزار تا ۸۵۰ هزار تا بود که متعلق به شرکت و بقیه مشتریان است.

در نهایت پس از یک روند قانونی طولانی نوبواکی کوبایاشی، مسئول طرح توان‌بخشی در ۶ ژوئیه اعلام کرد که آماده پرداخت بدهی به طلبکاران است. طرح توان‌بخشی یک طرح ثبت‌نام و جبران خسارت بر اساس مراحل برای طلبکاران مختلف ایجاد می‌کرد.

برخی معتقد بودند که یک تراشه ۱۳۷۰۰۰ بیت کوین برای انتشار یکباره تعیین شده است. دیگران گفتند که وجوه به‌صورت تکه‌ای ارسال خواهد شد.

کوبایاشی همچنین پایان ماه اوت را به‌عنوان زمان شروع پرداخت بدهی‌ها به طلبکاران اعلام کرد. باوجوداینکه هیچ اطلاعیه رسمی دراین‌خصوص منتشر نشده ولی مشخص نیست که چرا شایعات فروش به این سرعت موردتوجه قرار گرفته است.

میخائیل ون دی پوپ، یکی از کارمندان کوین تلگراف دراین‌رابطه گفت. ترس از انتشار بیت کوین‌های صرافی مت گوکس، بی‌دلیل است.