اخبار روز

شرکت کسپرسکی: مجرمان با افزایش مقررات حوزه ارزهای دیجیتال، بیت کوین را کنار می‌گذارند

شرکت کسپرسکی: مجرمان با افزایش مقررات حوزه ارزهای دیجیتال، بیت کوین را کنار می‌گذارند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.39 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

شرکت کسپرسکی معتقد است که بیت کوین با بهبود قوانین و فن‌آوری‌های ردیابی، کمتر توسط مجرمان سایبری انتخاب خواهد شد. در نتیجه توانایی مجرمان برای انتقال ایمن وجوه کاهش می‌یابد.
شرکت کسپرسکی گفت که فعالیت‌های خرابکارانه کمتر به بیت‌کوین متکی هستند. زیرا افزایش قوانین دارایی‌های دیجیتال، مجرمان سایبری را وادار می‌کند تا به جای بیت کوین از روش‌های دیگر استفاده می‌کنند.
طبق خبرها پرداخت‌های باج‌افزار با استفاده از ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسید. برخی از بزرگ‌ترین سرقت‌ها، مانند حمله Colonial Pipeline، بیت کوین را به عنوان باج طلب معرفی کردند.
شرکت کسپرسکی همچنین گفت که کلاهبرداری‌ها با پذیرش بیشتر دارایی‌های دیجیتال افزایش یافته است. با این حال، آن‌ها گفته‌اند که مردم بیشتر از ارز دیجیتال آگاه شده‌اند و کمتر در معرض کلاهبرداری‌های ساده مانند ویدیوهای ایلان ماسک قرار می‌گیرند.
این شرکت همچنین گفت که بازیگران مخرب به تلاش برای سرقت وجوه از طریق ارائه توکن‌های اولیه جعلی ادامه خواهند داد. همچنین شرکت کسپرسکی گفت که سرقت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال مانند بهره‌برداری از قراردادهای هوشمند پیشرفته‌تر و گسترده‌تر خواهد شد. طبق خبرها سال ۲۰۲۲ تا حد زیادی سال سرقت از پل بوده و بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از آن‌ها دزدیده شده است.
همچنین حملات فیشینگ و کریپتوجک نیز در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. زیرا مجرمان سایبری از مهندسی اجتماعی برای فریب قربانیان خود استفاده می‌کنند.
کرپیتوجک شامل تزریق بدافزار به یک سیستم برای سرقت یا استخراج دارایی‌های دیجیتال است. فیشینگ نیز تکنیکی است که از ایمیل‌ها یا پیام‌های هدفمند استفاده می‌کند تا قربانی را به افشای اطلاعات شخصی یا کلیک کردن روی یک لینک مخرب ترغیب کند.