اخبار روز

وزارت دادگستری آمریکا باج افزار ارز دیجیتال هایو را منهدم کرد

وزارت دادگستری آمریکا باج افزار ارز دیجیتال هایو را منهدم کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.8 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

کریستوفر رای رییس اداره تحقیقات فدرال آمریکا گفت گروه‌های مجری قانون باند بدنام باج افزار ارز دیجیتال هایو را منهدم نمود‌ه‌اند. او افزود که این عملیات از جولای ۲۰۲۲ شروع شده و از سرقت ۱۳۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال جلوگیری کرده است.
به عنوان مثال حمله باج افزار ارز دیجیتال هایو به بیمارستانی در لوییزیانا خنثی شد و قربانی از پرداخت باج ۳ میلیون دلاری نجات یافت.
بر اساس گزارش‌ها، سرورهای این باج افزار اخیرا در یک تلاش بین المللی برای از بین بردن زیرساخت‌های آن توقیف شدند.
پلیس‌ها از جولای ۲۰۲۲ به این سازمان مخفی نفوذ کرده بودند و از آن زمان به سرورهای باج افزار ارز دیجیتال هایو دسترسی پیدا کرده بودند. آن‎‌ها همچنین به طور مخفیانه به قربانیان کمک می‌کردند تا دارایی‌ها و دستگاه‌های قفل شده‌شان را بدون اطلاع از این سازمان بازیابی نمایند.
باج افزار ارز دیجیتال هایو پشت مجموعه‌ای از حوادث مانند حمله به خدمات بهداشت کاستاریکا در آوریل تا مه ۲۰۲۲ قرار داشته است. آن‌ها در این حمله برای بازگرداندن خدمات، ۵ میلیون دلار به صورت بیت کوین درخواست کردند. بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۴۸۰۰ نفر در چند روز اول، نوبت دکتر خود را از دست دادند.
وزارت دادگستری آمریکا افزود متاسفانه در طول این هفت ماه گذشته تنها حدود ۲۰ درصد از قربانیان مشکلات را به مجریان قانون گزارش دادند. با این حال ما خوشبختانه توانستیم بسیاری از قربانیانی را که گزارش ندادند شناسایی نماییم. به طور کلی اگر افراد حملات را به ما اطلاع دهند بهتر و سریع‌تر می‌توانیم به آن‌ها و دیگران کمک کنیم.