اخبار روز

شکایت سهامداران بانک سیلیکون ولی از مدیران آن

شکایت سهامداران بانک سیلیکون ولی از مدیران آن
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
5 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، گروهی از سهامداران بانک سیلیکون ولی از مدیران آن در میان بحران در حال گسترش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده‌اند.
این شکایت به دنبال خسارات زیاد برای سهامداران بانک سیلیکون ولی بین ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۳ است.
سقوط ناگهانی و غیرمنتظره این موسسه مالی بزرگترین ورشکستگی در بین بانک‌ها از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ می‌باشد. فدرال رزرو نیز اخیرا اعلام کرد که به سپرده‌گذارانی که تحت پوشش بیمه سپرده در بانک نبوده‌اند، کمک خواهد کرد.
سهامداران بانک سیلیکون ولی ادعا کردند که گرگ بکر مدیرعامل بانک و دنیل بک مدیرمالی آن، اطلاعات مربوط به نرخ‌های بهره را مخفی کرده‌اند و آن‌ها را در معرض خطر قرار داده‌اند.
سهامداران بانک سیلیکون ولی گفتند که بانک نتوانسته خطرات ناشی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را که توسط رییس فدرال رزرو اعلام شده بود، افشا کند. همچنین این بانک باید به سرمایه‌گذاران هشدار می‌داد که وضعیت آن بدتر از بانک‌هایی است که با استارت‌آپ‌های فناوری و سرمایه‌های مخاطره‌آمیز همکاری نمی‌کنند.
این بانک همچنین اخیرا اعلام کرده بود که می‌خواهد سرمایه خود را افزایش دهد. زیرا باید خواسته‌های مشتریان خود را که قصد برداشت وجوه را داشتند، برآورده کند.
تحولات مربوط به بانک‌های سیگنچر بنک، سیلیکون ولی و سیلورگیت همچنان توسط تنظیم‌کننده‌ها، سرمایه‌گذاران و رهبران صنعت در سراسر جهان پیگیری می‌شود.
بسیاری از شرکت‌ها از جمله بلاکفای و صرافی ارز دیجیتال جمینی ادعا کرده‌اند که دارای سرمایه کافی برای جبران این خطرات هستند یا اصلا در معرض خطر قرار نگرفته‌اند.