اخبار روز

لین آلدن اقتصاددان می‌گوید به پایان بازار نزولی بیت کوین رسیده‌ایم

لین آلدن اقتصاددان می‌گوید به پایان بازار نزولی بیت کوین رسیده‌ایم
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.9 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

این اقتصاددان کلان می‌گوید بدترین بازار نزولی بیت کوین احتمالاً پس از نیمه اول سال ۲۰۲۲ که شاهد کاهش بیش از ۵۶ درصد از ارزش بیت کوین بودیم پایان یافته است. آلدن می‌گوید که دارایی دیجیتال پیشرو بیت کوین می‌تواند با توقف این روند در مسیر بهبود قرار بگیرد.

زمانی که بیت کوین حدود ۳۰.۰۰۰ دلار معامله می‌شد، نشانه‌هایی وجود داشت که احتمالاً پایین‌تر هم خواهد آمد. سپس این اتفاق افتاد و قیمت آن یک مرحله پایین‌تر رفت. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که بازار نزولی بیت کوین را پشت سر گذاشته‌ایم.

بااین‌حال، آلدن هشدار می‌دهد که با وجود گذر بیت کوین از منطقه عمیق دریا امکان سقوط یک مرحله‌ای ارزش این ارز دیجیتال غیرممکن نخواهد بود. او ادامه داد: «هنوز کاتالیزورهای صعودی زیادی از نظر چشم‌انداز اقتصاد کلان وجود ندارد. بنابراین من امکان حرکت پایین‌تر قیمت را رد نمی‌کنم. اما بر اساس اکثر روش‌های ارزش‌گذاری بیت کوین یا با نگاهی به تاریخچه آن، به نظر می‌رسد از دوره بازار نزولی بیت کوین رد شده باشیم. به نظر من تا زمانی که وضعیت اقتصاد کلان تا این حد نامشخص است، سرمایه‌گذاران هرگز نباید بی‌گدار به آب بزنند.»

این استاد اقتصاد کلان می‌افزاید که بیت کوین در برابر نوع خاصی از تورم به عنوان یک محافظ قوی عمل می‌کند. «تورم انواع مختلف پولی و قیمتی دارد که اغلب پس از این دو با رکود تورمی همراه می‌شود. اما شاهدیم که بیت کوین به شدت با کاهش رشد عرضه پول جهانی به ویژه دلار مرتبط است. بیت کوین ظرف دو سال گذشته و افزایش بی‌سابقه عرضه پول در سراسر جهان بسیار خوب عمل کرد. بنابراین می‌توانم بگویم که بیت کوین یک محافظ مفید در برابر تورم پولی و نه تورم قیمت واقعی است.»