اخبار روز

مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرو استراتژی اتریوم را یک توکن امنیتی خواند

مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرو استراتژی اتریوم را یک توکن امنیتی خواند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.61 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

مایکل سیلور می‌گوید توکن امنیتی بودن اتریوم بسیار واضح و مبرهن است. سیلور که یک طرفدار معروف بیت کوین است طی مصاحبه‌ای به تفسیری بازار ارزهای دیجیتال و مقایسه بیت کوین و اتریوم پرداخت.

سیلور می‌گوید دلایل متعددی وجود دارد که ثابت می‌کند اتریوم یک توکن امنیتی و نه کاربردی است. او گفت: «اتریوم از طریق یک ICO (عرضه اولیه سکه) معرفی و صادر شد. همچنین یک گروه مدیریتی دارد و به صورت پیش استخراج‌شده عرضه می‌شود. اتریوم هاردفورک‌های مداوم و یک بمب سختی دارد که مدام به عقب انداخته می‌شود.»

سیلور ادامه داد: «یک ارز دیجیتال کاربردی نمی‌تواند صادرکننده‌ای داشته باشد. حقیقت این است که شما نباید بتوانید برای یک ارز دیجیتال تصمیم بگیرید. پس اگر بتوانید در آن‌ها دست‌کاری کنید، به یک توکن امنیتی تبدیل می‌شوند. بنابراین به یک قرارداد سرمایه‌گذاری تبدیل‌شده و تحت قانون اوراق بهادار قرار می‌گیرند.»

البته ویلیام هینمن، مدیر وقت بخش امور مالی SEC سال ۲۰۱۸ در یک سخنرانی گفت که بیت کوین و اتریوم نباید به‌عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند. این سخنرانی اخیراً و در دادگاه SEC علیه ریپل نیز توسط ریپل مورد استناد قرار گرفت.

هینمن در سخنرانی خود گفته بود: وقتی به بیت کوین نگاه می‌کنیم، یک شخص ثالث مرکزی که تلاش‌هایش عامل تعیین‌کننده و کلیدی باشد را نمی‌بینیم. بیت کوین روی یک زنجیره عملیاتی قرار دارد و به نظر می‌رسد از همان ابتدا تاکنون غیرمتمرکز بوده است. به نظر می‌رسد اعمال فشار کمیسیون بورس و اوراق بهادار فدرال برای عرضه و فروش مجدد بیت کوین ارزش چندانی نداشته باشد.»

او درباره اتریوم هم گفته بود: «برای قضاوت درباره اتریوم نیز باید بر اساس وضعیت، شبکه و ساختار فعلی آن تصمیم بگیریم و جمع‌آوری مالی همراه با عرضه آن را کنار بگذاریم. به نظر من پیشنهاد‌ها و فروش فعلی شبکه اتریوم نیز تحت عنوان معاملات اوراق بهادار یا توکن امنیتی قرار نمی‌گیرد.»