اخبار روز

مدیرعامل بایننس: گوگل همچنان سایت های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کند

مدیرعامل بایننس: گوگل همچنان سایت های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.43 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس هشدار داد که نتایج جستجوی گوگل همچنان سایت های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کنند.

با وجود سیاست‌های سخت‌گیرانه گوگل در زمینه بازاریابی ارزهای دیجیتال برای سرویس تبلیغاتی‌ خود، کلاهبرداران زیادی از بین رفته‌اند. ولی گاهی اوقات سایت های کلاهبرداری حتی بالاتر از پروژه‌های قانونی و بلاکچین نمایش داده می‌شوند.

ژائو در یک توییت نوشت: هنگام جستجوی کوین مارکت کپ در گوگل، سایت های کلاهبرداری با برچسب ad بالاتر از سایت واقعی نمایش داده می‌شوند.

او افزود که ما سعی می‌کنیم برای این موضوع با گوگل تماس بگیریم. همچنین از طریق کانال‌های اجتماعی به کاربران در این مورد هشدار می‌دهیم.

کوین مارکت کپ یکی از معروف‌ترین جمع‌آوری‌کننده‌های داده‌های ارزهای دیجیتال در بازار است. این پلتفرم در آوریل ۲۰۲۰ توسط بایننس با هزینه‌ای نامشخص خریداری شد. در نتیجه با توجه به محبوبیت آن، ترافیک زیادی می‌تواند به سمت این سایت های کلاهبرداری هدایت شود.

در برخی موارد، تشخیص سایت‌های فیشینگ ممکن است سخت باشد. زیرا معمولا از URLهای کپی شده برای فریب افرادی که توجهی به آدرس سایت ندارند استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، یکی از وب‌سایت‌هایی که ژائو معرفی کرده بود coinomarketcaap نام داشت.

در نوامبر ۲۰۲۱ نیز شرکت امنیت سایبری CheckPoint نیز گزارشی منتشر کرد. این شرکت در گزارش خود نوشت که حدود ۵۰۰ هزار دلار توسط کلاهبردارانی که از گوگل ادز استفاده می‌کردند به سرقت رفته است.

به دلیل همین اتفاقات ما شاهد کاهش هزینه‌های برخی از تبلیغ‌کنندگان در گوگل ادز بود‌ه‌ایم. فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل، گفت: برای مثال، در خدمات مالی، ما عقب‌نشینی در زیرمجموعه‌های بیمه، وام و ارزهای دیجیتال را مشاهده کرده‌ایم.