اخبار روز

مصرف انرژی استخراج بیت کوین کمی بیش از ۰.۱۰ درصد کل تولید انرژی جهان است

مصرف انرژی استخراج بیت کوین کمی بیش از ۰.۱۰ درصد کل تولید انرژی جهان است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.92 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

یکی از چالش‌های اساسی بیت کوین، میزان انرژی مصرف شده در استخراج بلوک‌های جدید است. کارشناسان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مصرف انرژی بلاکچین اثبات کار را محدود کرده و اثرات زیست محیطی آن را کاهش دهند. با این حال، آخرین یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف انرژی استخراج بیت‌کوین تنها بخش کوچکی از تولید انرژی در جهان را تشکیل می‌دهد.

مصرف انرژی استخراج بیت کوین توسط شورای استخراج این ارز تنها ۰.۱۶ درصد از کل تولید جهان تخمین زده می‌شود. این سازمان که ۵۱ شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی جهان را در اختیار دارد، این رقم را در گزارش سه ماهه سوم خود منتشر کرد.

با این حال، این گزارش افزایش مصرف انرژی این ارز دیجیتال را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

BMC تجزیه‌وتحلیل خود را در مورد انرژی مورد استفاده استخراج‌کنندگان بیت کوین در ۱۸ اکتبر منتشر کرد.

مایکل سایلر موسس BMC، در ویدیویی توضیح داد که مصرف انرژی استخراج بیت کوین در مقایسه با مصرف انرژی در جهان بسیار کم است.

طبق این تحقیق، شبکه بیت کوین سالانه از ۲۶۶ تراوات ساعت استفاده می‌کند. در حالی که مصرف برق جهانی ۱۶۵،۳۱۷ تراوات ساعت می‌باشد. سایلر افزود یک سوم کل مصرف انرژی بلاکچین ضایعاتی است که نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این یعنی که میزان برق مصرفی شبکه بیت کوین تاثیر کمی بر گرم شدن کره زمین دارد.

مایکل سایلر همچنین گفت که شبکه بیت کوین در حال حاضر با ۵۹.۴ درصد ترکیب انرژی تجدیدپذیر کار می‌کند. این باعث می شود که در صنعت بلاکچین اثبات کار نیز پیشتاز باشد.

با این حال ماینرهای بیت کوین مدت‌ها است که مورد انتقاد فعالان محیط زیست بوده‌اند. این افراد معتقدند که مصرف انرژی استخراج بیت کوین به محیط زیست آسیب می‌زند.