اخبار روز

سوئد از تولید فولاد به جای استخراج ارز‌های دیجیتال حمایت می‌کند

سوئد از تولید فولاد به جای استخراج ارز‌های دیجیتال حمایت می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.31 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

دولت سوئد از آژانس انرژی درخواست کرد تا میزان انرژی مصرف شده برای زیرساخت استخراج ارز‌های دیجیتال را ردیابی و گزارش کند. وزیر انرژی سوئد از بیان اینکه چه اقداماتی برای محدود‌سازی استخراج ارز‌های دیجیتال صورت خواهد گرفت خودداری کرد.

خشایار فرمانبر، وزیر انرژی سوئد در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: از دیدگاه دولت، تأمین برق برای پروژه‌های اشتغال‌زا مانند کارخانه‌های فولاد مهمتر است. زیرا استخراج ارز‌های دیجیتال، انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند. در این گزارش به نقل از وزیر انرژی سوئد آمده است که: “صادقانه بگویم، ما برای چیز‌های مفید‌تری از بیت کوین به این انرژی و برق نیاز داریم.”

استخراج‌کنندگان بیت کوین بانک‌های رایانه‌ای و سوله‌های ماینینگ پرمصرفی را اداره می‌کنند. این مجموعه‌ها به جای نیروی انسانی به برق ارزان قیمت متکی هستند. همچنین در بلومبرگ آمده است که: دولت سوئد درخواست ردیابی و گزارش میزان مصرف انرژی برای استخراج ارز‌های دیجیتال را از آژانس انرژی داشته است.

خشایار فرمانبر نیز از بیان اینکه چه اقداماتی برای مهار استخراج ارز‌های دیجیتال انجام خواهد شد خودداری کرد. اما با این حال در گزارش آمده که ممکن است دسترسی کاربران جدید به برق، اولویت‌بندی شود. به این ترتیب افرادی که با استفاده از این انرژی باعث اشتغال‌زایی شوند، در صدر قرار خواهند گرفت.

تعدیل‌کننده بازار سوئد نیز در ماه نوامبر خواستار ممنوعیت استخراج ارز‌های دیجیتال پر مصرف شد. به دنبال آن اظهارنظر مشابهی در ژانویه، توسط معاون رئیس سازمان بازار اوراق بهادار اروپا صادر گشت.

Hive Blockchain Technologies از کانادا و Genesis Mining از هنگ کنگ، دو شرکت فعال در سوئد هستند که به درخواست‌های بلومبرگ برای اظهار نظر در این خصوص پاسخی ندادند.