اخبار روز

ماینرهای ارز دیجیتال ایران با بی‌سود شدن ماینینگ دست از کار می‌کشند

ماینرهای ارز دیجیتال ایران با بی‌سود شدن ماینینگ دست از کار می‌کشند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.44 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

مقامات ایران اعلام کرده‌اند که تا ۲۲ ژوئن دسترسی استخراج‌کنندگان رمز ارز فعال در کشور به برق قطع خواهد شد. بر اساس گزارشی از تهران تایمز، این تصمیم از سوی دولت برای اطمینان از تأمین انرژی کافی شهروندان اتخاذ شده است.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی وزارت نیرو گفت: «کشور از هفته آینده با افزایش مصرف انرژی روبرو خواهد شد. وی گفت: کشور در پیک مصرف برق هفته گذشته رکورد مصرف ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات را به ثبت رساند. انتظار می‌رود این رقم تا هفته آینده به ۶۳۰۰۰ مگاوات افزایش یابد. این امر دولت را مجبور به اقداماتی برای جلوگیری از خاموشی خواهد کرد.»

به گزارش تهران تایمز، از زمانی که استخراج کریپتو در کشور به‌عنوان یک فعالیت صنعتی تائید شد، دولت بیش از ۱۰۰۰ مجوز استخراج رمز ارز برای چندین شرکت صادر کرده است.

کشور همچنین به غیر از اپراتورهای دارای مجوز دارای بسیاری از ماینرهای غیرمجاز کریپتو است که فشار بیشتری بر شبکه ملی برق وارد می‌کنند. دولت در مقاطع مختلف تلاش کرده تا آن‌ها را سرکوب کند اما موفقیت چندانی نداشته است.

ازآنجایی‌که ارزش بیت کوین و اتریوم به سمت پایین‌ترین حد قیمت خود در حرکت هستند، ماینرهای ارز دیجیتال کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که استخراج این دارایی‌ها در حال بی‌سود شدن است. به دلیل کاهش قابل‌توجه قیمت بیت کوین نسبت به دلار در ماه‌های گذشته، استخراج این رمز ارز سود کمتری پیدا کرده است. حتی ممکن است در حال حاضر برای برخی از ماینرهای بیت کوین بدون سود باشد.

بر اساس داده‌ها کاهش قیمت بیت کوین، ماینینگ را به‌طور قابل‌توجهی بی‌سود کرده است. بر اساس داده‌ها، میانگین هزینه استخراج و قیمت بیت کوین اکنون به حد برابری رسیده است. در مورد اتریوم نیز متوسط ​​هزینه برق در اروپا و ایالات‌متحده، پاداش تولیدشده برای استخراج آن را بی‌سود می‌کند.

منبع: beincrypto