اخبار روز

هشدار عمومی اداره اف.بی.آی در مورد برنامه های رمزنگاری جعلی

هشدار عمومی اداره اف.بی.آی در مورد برنامه های رمزنگاری جعلی
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.81 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

برنامه های رمزنگاری جعلی یک خطر مداوم و همیشگی برای اپراتورهای فروشگاه‌های ارائه برنامه محسوب می‌شوند. این برنامه‌ها تاکنون ۴۲.۷ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران آمریکایی کلاهبرداری کرده‌اند.

هکرها اپلیکیشن‌هایی را برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران با استفاده از آرم‌ها و اطلاعات مشابه شرکت‌های قانونی ارز دیجیتال ایجاد می‌کنند. مثلاً مجرمان سایبری در یک مورد از این کلاهبرداری‌ها قربانیان را برای دانلود اپلیکیشنی با لوگوی مشابه یک موسسه مالی قانونی در ایالات‌متحده متقاعد کردند. این برنامه افراد را تشویق می‌کرد تا ارزهای دیجیتال را به کیف پول‌هایی ظاهراً مرتبط با حساب‌هایشان واریز کنند. قربانیان هنگام خروج از برنامه نیز باید مالیات بر برداشت می‌پرداختند و هکرها با این ترفند وجوه بیشتری از قربانیان کلاهبرداری می‌کردند. FBI می‌گوید تاکنون ۲۴۴ نفر قربانی این برنامه های رمزنگاری جعلی شده‌اند.

هکرها بین اکتبر ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ در عملیات مشابه دیگری تحت نام شرکت «YiBit» حداقل از چهار قربانی ۵.۵ میلیون دلار کلاهبرداری کردند. سومین مورد مربوط به مجرمانی است که در نوامبر سال ۲۰۲۱ تحت نام “Supay” فعال بودند. آن‌ها قربانیان را با واریز ارز دیجیتال به کیف پول برنامه جعلی خود فریب می‌دادند. FBI می‌گوید هکرها با استفاده از برنامه های رمزنگاری جعلی تنها از دسامبر ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ از ۲۸ قربانی حدود ۳.۷ میلیون دلار کلاهبرداری کرده‌اند.

سال گذشته نیز یک کلاهبرداری ارز دیجیتال با عنوان یک برنامه تلفن همراه به اسم Trezor در اپ استور اپل قرار گرفت. این برنامه با فریب یکی از کاربران توانست ۶۰۰.۰۰۰ دلار بیت کوین او را به سرقت ببرد. از سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال به جیب کلاهبرداران سرازیر شده است. تقریباً نیمی از این کلاهبرداری‌های مرتبط با برنامه های رمزنگاری جعلی از رسانه‌های اجتماعی سرچشمه می‌گیرد. FBI به سرمایه‌گذاران رمز ارز توصیه می‌کند تا مراقب درخواست‌های ناخواسته و ناشناس دانلود برنامه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری کریپتو باشند.