اخبار روز

پس از ایتالیا، آلمان به دنبال ممنوعیت پلتفرم چت جی پی تی است

پس از ایتالیا، آلمان به دنبال ممنوعیت پلتفرم چت جی پی تی است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.45 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، دولت آلمان مانند ایتالیا به دنبال ممنوعیت پلتفرم چت جی پی تی به دلیل نگرانی‌های امنیتی می‌باشد. لازم به ذکر است که هفته گذشته، سازمان حفاظت از داده‌های ایتالیا استفاده از این پلتفرم را در ایتالیا ممنوع کرد.
اولریش کلبر کمیسر سازمان حفاظت از داده‌های آلمان، اذعان کرد که این کشور می‌تواند اقداماتی مشابه ایتالیا انجام دهد. وی افزود که ممنوعیت پلتفرم چت جی پی تی در صلاحیت هر یک از ایالت‌های فدرال این کشور است.
مقامات ایتالیایی اخیرا یک تحقیق موقت در مورد نقض احتمالی قوانین حریم خصوصی توسط برنامه هوش مصنوعی آغاز کردند.
کلبر گفت که تنظیم کننده‌های آلمانی پس از ممنوعیت پلتفرم چت جی پی تی در ایتالیا با همتایان خود در این کشور در ارتباط بوده‌اند.
در همین حال، سازمان‌های مربوطه در فرانسه و ایرلند نیز با مقامات ایتالیایی تماس گرفته‌اند تا در مورد دلایل ممنوعیت پلتفرم چت جی پی تی بحث کنند.
یک نماینده از سازمان حفاظت از داده‌های ایرلند نیز تایید کرد که آن‌ها با تنظیم‌کننده ایتالیایی در تماس هستند تا دلایل این اقدام را درک کنند. ایتالیا نیز اعلام کرده که با تمام مقامات اتحادیه اروپا در رابطه با این موضوع همکاری خواهد نمود.
همچنین موسسه غیرانتفاعی زندگی آینده با حمایت چهره‌های برجسته‌ای مانند ایلان ماسک، نامه‌ای سرگشاده منتشر کردند. آن‌ها در این نامه خواستار توقف پیشرفت پلتفرم چت جی پی تی به دلیل خطرات قابل توجه آن برای جامعه و بشریت شدند.
اخیرا مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا گفت که chatgpt فریبنده می‌باشد. همچنین خطری برای حریم خصوصی و امنیت عمومی است.