اخبار روز

ژاپن بیشترین آسیب را از حملات سایبری هکرهای کره شمالی دیده است

ژاپن بیشترین آسیب را از حملات سایبری هکرهای کره شمالی دیده است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.66 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس داده‌ها، ژاپن بزرگترین قربانی هکرهای کره شمالی است. مطالعه ای که توسط نشریه ژاپنی نیکی تهیه شده به خسارات ناشی از حملات سایبری از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ پرداخته است.
اخیرا نیز روسای گروه هفت در بیانیه‌ای گفتند که از مبارزه با تهدیدات ناشی از فعالیت‌های غیرقانونی در فضای ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند.
طبق این گزارش، ژاپن در این حملات متحمل ۷۲۱ میلیون دلار ضرر شده که ۳۰ درصد از مجموع کل خسارات را تشکیل می‌دهد. این میزان خسارت ژاپن ۸.۸ برابر بیشتر از ارزش صادرات کره شمالی در سال ۲۰۲۱ است.
ویتنام دومین کشوری می‌باشد که مورد حمله هکرهای کره شمالی قرار گرفته و ۵۴۰ میلیون دلار از دست داده است. آمریکا با خسارتی ۴۹۷ میلیون دلاری و هنگ کنگ با ۲۸۱ میلیون دلار در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.
سازمان ملل متحد و دولت آمریکا بارها گفته‌اند که این کشور آسیایی از جنایات سایبری برای تامین مالی برنامه موشکی خود استفاده می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، هکرهای کره شمالی بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ به سرقت بردند که نسبت به سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر افزایش داشته است.
این نشریه، امنیت ضعیف بازارهای ارزهای دیجیتال ژاپن و ویتنام را دلیل حمله مداوم هکرهای کره شمالی دانست. آن‌ها همچنین گفتند که در چهار سال اخیر سه صرافی ارز دیجیتال ژاپنی ورشکست شده‌اند.
لازم به ذکر است که گروه لازاروس کره شمالی عامل بسیاری از سرقت‌های ارزهای دیجیتال، مانند پل رونین می‌باشد. کره شمالی همچنین به سرقت NFTها و شستن وجوه دزدیده شده خود از طریق میکسرهای ارز دیجیتال متهم شده است.