اخبار روز

کلرپل وام بدون وثیقه را در بلاکچین پالیگان هم راه‌اندازی کرد

کلرپل وام بدون وثیقه را در بلاکچین پالیگان هم راه‌اندازی کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.84 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

کلرپل پروتکل وام بدون وثیقه خود را به پالیگان گسترش داد. بر اساس اعلامیه روز پنجشنبه، پروتکل وام‌دهی استیبل کوین بدون وثیقه کلرپل به بلاکچین پالیگان نیز گسترش می‌یابد. کلرپل وام‌های USDC بدون وثیقه را به مؤسسات استفاده‌کننده از تراکنش‌های نقدی غیرمتمرکز ارائه می‌دهد. این ادغام شاهد راه‌اندازی صندوق‌هایی است که مؤسسات می‌توانند استیبل کوین USDC را از وام‌دهندگان در پلتفرم پالیگان قرض بگیرند.

پالیگان، یک زنجیره جانبی اثبات سهام است که در کنار شبکه اصلی اتریوم اجرا می‌شود. کلرپل ادعا می‌کند که از زمان استقرار اولیه خود در اتریوم بیش از ۱۸۰ میلیون دلار وام بدون وثیقه به وام‌گیرندگان مختلف داده است. کلرپل همچنین اعلام کرد که وام‌دهندگان به صندوق‌های نقدینگی پالیگان، علاوه بر سود USDC و پاداش نقدینگی، پاداش‌هایی از ارز دیجیتال MATIC هم دریافت خواهند کرد.

رابرت آلکورن، مدیرعامل کلرپل گفت: «راه‌اندازی کلرپل در پالیگان از روز اول بخشی از برنامه‌های ما بوده است. بنابراین ما بسیار هیجان‌زده هستیم که درنهایت به این نقطه عطف مهم رسیدیم و دیفای نهادی را به اکوسیستم پالیگان می‌آوریم.» کلرپل می‌گوید قادر است تا وام بدون وثیقه را با مدیریت ریسک مناسب فعال کند. آن هم درحالی‌که بر ابزارهای مدیریت ریسک مانند صندوق‌های نقدینگی وام‌گیرنده و رتبه‌بندی اعتبار تکیه می‌کند.

بااین‌حال، وام‌های بدون وثیقه در ماه‌های اخیر موضوع شایعات بدی بوده‌اند. زیرا بازیگران نهادی مهمی مانند تری اروز کاپیتال و شبکه سلسیوس مقادیر زیادی وام بدون وثیقه را نکول کردند. درنتیجه آن‌ها باعث ایجاد یک بحران مالی جدی در فضای کریپتو شدند. تری اروز کاپیتال به‌تنهایی ۳.۵ میلیارد دلار وام از طیف گسترده‌ای از شرکت‌های رمزنگاری دریافت کرد. بسیاری از این شرکت‌های وام‌دهنده هم‌اکنون به دنبال نقد کردن بخش کوچکی از طلب خود هستند. باید ببینیم کلرپل نیز از ارائه وام‌های بدون وثیقه پشیمان خواهد شد یا نه.