اخبار روز

کمیسیون بورس و اوراق بهادار با تعویق پرداخت جریمه توسط شرکت بلاکفای موافقت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار با تعویق پرداخت جریمه توسط شرکت بلاکفای موافقت کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.89 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با تعویق پرداخت جریمه ۳۰ میلیون دلاری توسط شرکت بلاکفای موافقت کرد.
این جریمه در اصل بخشی از جریمه ۵۰ میلیون دلاری بلاکفای به دلیل نقض مقررات عرضه و فروش وام ارزهای دیجیتال توسط شرکت بود. لازم به ذکر است که بلاکفای ۵۰ میلیون دلار هم توسط تنظیم‌کننده‌های ایالت‎‌ها جریمه شد که شرکت را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم نمودند.
کمیسیون در ماه فوریه بلاکفای را جریمه کرد، اما این شرکت در ماه نوامبر و پس از فروپاشی صرافی FTX، اعلام ورشکستگی نمود. طبق پرونده ورشکستگی بلاکفای، این شرکت به بیش از ۱۰۰ هزار طلبکار بین یک تا ده میلیارد دلار بدهکار است. طبق خبرها پس از آغاز روند ورشکستگی، بلاکفای از سم بنکمن فراید مدیرعامل سابق FTX نیز شکایت کرد.
آن‌ها به منظور تسریع پرداخت وجوه سرمایه‌گذاران و جلوگیری از هرگونه تاخیر با تعویق پرداخت جریمه ۳۰ میلیون دلاری موافقت کردند. تلاش‌های بلاکفای برای بازیابی وجوه مشتریان و پرداخت جریمه‌های آن‌ها از اوایل سال آغاز گردید. در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳ نیز این شرکت تاییدیه دادگاه را برای فروش ارزهای دیجیتال استخراج شده خود به منظور تامین نقدینگی برای مشتریان دریافت نمود.
در ماه مه، یک قاضی نیوجرسی گفت که ۳۰۰ میلیون دلار موجود در کیف پول‌های بلاکفای باید به عنوان دارایی شرکت به کاربران بازگردانده شود. با توجه به تعویق پرداخت جریمه، احتمالا مشتریان شانس بیشتری برای دریافت وجوه خود دارند.
علی‌رغم تعویق پرداخت جریمه، بازیابی وجوه مشتریان شرکت بلاکفای تا حد زیادی به ادعاهای آن‌ها در رابطه با صرافی FTX و شرکت آلامدا ربط دارد. این پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال تقریبا ۳۵۵ میلیون دلار سرمایه در FTX و ۶۷۱ میلیون دلار در شرکت آلامدا دارد.