اخبار روز

کوین‌بیس، غول صرافی ارز دیجیتال، ۱۱۰۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل می‌کند

کوین‌بیس، غول صرافی ارز دیجیتال، ۱۱۰۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.95 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات‌متحده یعنی کوین‌بیس در نظر دارد ۱۱۰۰ کارمند خود را اخراج کند. این اقدام بخشی از یک طرح بازسازی بزرگ در این صرافی است که اوایل امروز به رسانه‌ها اعلام شد.

با انتشار این خبر سهام کوین‌بیس با سقوطی ۷ درصدی مواجه شد. سهام آن‌ها اکنون در مسیر رسیدن به قیمت ۴۸ دلار است که یک رکورد دیگر محسوب می‌شود. سهام این صرافی از ابتدای سال تاکنون بالغ‌بر ۷۹ درصد کاهش ارزش داشته است. البته این روند نزولی فقط مختص کوین‌بیس نیست و در حال حاضر کل صنعت ارز دیجیتال سقوطی وحشتناک را تجربه می‌کند.

کوین‌بیس بیش از ۵۰۰۰ کارمند تمام‌وقت دارد و این تعدیل نیروی ۱۱۰۰ نفره به معنای کم کردن نیروها تا ۱۸ درصد است. کوین‌بیس در زمینه اخراج نیروها به دیگر صرافی‌ها نظیر بلاکفای، جمینی و دیگر شرکت‌ها پیوسته است. بااین‌حال، صرافی FTX اخیراً اعلام کرد با وجود شرایط فعلی بازار ارز دیجیتال، به روند استخدام کارمندان بیشتر ادامه خواهد داد.

برایان آرمسترانگ مدیرعامل کوین‌بیس اعتراف کرده که رشد بسیار سریع این شرکت پایدار نبوده و صرافی باید کسب‌وکار خود را با این محیط جدید تنظیم کند. او اعتقاد دارد که این صرافی در طول روند صعودی بازار رمز ارزها افراد زیادی را استخدام کرده است. وی پیش‌بینی کرده اقتصاد ایالات‌متحده وارد رکودی خواهد شد که ممکن است موجب یک زمستان طولانی‌مدت در بازار رمز ارزها شود. البته خود آرمسترانگ در همین ماه ژانویه یک عمارت ۱۳۳ میلیون دلاری در «بل ایر» خریداری کرده تا برای این زمستان آماده شود!.

به گفته امیلی چوی مدیر اجرایی کوین‌بیس، تصمیم‌گیری در مورد کاهش چشمگیر نیروها بسیار دشوار اما عاقلانه‌ترین کار بوده است. بااین‌حال، مدیر اجرایی کوین‌بیس تأکید کرد که موقعیت مالی شرکت به اندازه کافی قوی هست تا بتواند هر زمستان رمز ارزی را با قدرت پشت سر بگذارد.

منبع: u.today