اخبار روز

۵۰ درصد از کاربران آمریکای لاتین حداقل یک‌بار با استفاده از مسترکارت تراکنش رمز ارزی انجام داده‌اند

۵۰ درصد از کاربران آمریکای لاتین حداقل یک‌بار با استفاده از مسترکارت تراکنش رمز ارزی انجام داده‌اند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.83 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس آخرین نظرسنجی غول پرداخت دیجیتال مسترکارت، ۵۱ درصد از کاربران اهل آمریکای لاتین این درگاه حداقل یک تراکنش با دارایی‌های کریپتو انجام داده‌اند. این نظرسنجی بین ماه‌های مارس تا آوریل سال جاری و با شرکت بیش از ۳۵.۰۰۰ نفر از سراسر جهان انجام شد.

این مطالعه با عنوان «شاخص پرداخت‌های جدید ۲۰۲۲» بر نوآوری‌های مالی مانند ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های دیفای، بلاکچین و NFT تمرکز دارد. هدف آن نیز ارزیابی رفتار مصرف‌کننده در مورد روش‌های پرداخت نوظهور است.

طبق نظرسنجی مسترکارت ۵۴ درصد از کاربران حوزه آمریکای لاتین به عملکرد دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری، خوش‌بین هستند. در همین حال دوسوم مردم لاتین خواهان یک گزینه پرداخت ترکیبی هستند که برای انجام عملیات مالی روزانه آن‌ها شامل هر دو روش پرداخت کریپتو و سنتی باشد.

بیش از ۳۳ درصد از افراد پاسخگو برای خریدهای روزمره خود از استیبل کوین‌ها استفاده می‌کنند. ۸۲ درصد نیز گفتند که مایل‌اند کارکردهای مرتبط با ارزهای دیجیتال را مستقیماً از مؤسسه مالی فعلی خود دریافت کنند. در عین حال اکثر کاربران آمریکای لاتین هنگام معامله با درگاه‌های مورد اعتمادی مثل مسترکارت احساس راحتی بیشتری دارند. تا اینکه بخواهند از پلتفرم‌های مختص ارز دیجیتال استفاده کنند.

بی‌ثباتی مالی و تورم فزاینده ممکن است از دلایل اصلی رهسپار شدن برخی کشورهای آمریکای جنوبی به سمت دارایی‌های دیجیتال بوده باشد. مثلاً بیش از ۷۳ درصد آرژانتینی‌ها در اثر کاهش ارزش پزو در میان تورم افسارگسیخته دچار مشکل شده‌اند و خواهان حفظ ارزش دارایی‌های خود هستند.

کشور ونزوئلا نیز توسط دولت ایالات‌متحده به‌شدت تحریم شده است و به خدمات پرداخت بین‌المللی جریان اصلی دسترسی ندارد. بنابراین ارزهای دیجیتال را نه‌تنها به عنوان ذخیره ارزش بلکه ابزاری برای ارسال و دریافت پول و دور زدن تحریم‌های اقتصادی در نظر گرفته است.

منبع: cryptopatato