اخبار روز

USDC و USDT؛ آیا یو اس دی کوین می‌تواند تتر را از تخت به زیر بکشد؟

USDC و USDT؛ آیا یو اس دی کوین می‌تواند تتر را از تخت به زیر بکشد؟
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.64 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

یکی از ناراحت‌کننده‌ترین رویدادهای بخش استیبل کوین در ماه مه امسال رخ داد، یعنی زمانی که ترا یو اس دی ارزش دلاری ۱ به ۱ خود را از دست داد. آن سقوط ناشی از خطای الگوریتمی بود که مشروعیت بنیاد ترا لونا را کاملاً از بین برد، اما USDT و USDC از آن واقعه جان سالم به در بردند. از آن به بعد استیبل کوین‌های مختلف به‌سختی در تلاش هستند تا جای خالی لونا را پر کنند.

یو اس دی کوین در حال حاضر بیش از ۵۴.۸ میلیارد دلار ارزش بازاری دارد و ظرف ۳۰ روز گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشته است. درحالی‌که USDT یا تتر بیش از ۶۵.۶ میلیارد دلار در بازار ارزش دارد و در همین بازه زمانی ۱.۵ درصد کاهش داشته است. اما یو اس دی کوین با توجه به نرخ‌های رشد اعلام‌شده USDC و USDT می‌تواند از حریف سرسخت خود پیشی بگیرد. چراکه نرخ رشد تتر کاهش یافته و به ۲۸.۷ درصد رسیده است. اما نرخ رشد یو اس دی کوین در حال حاضر روی نرخ ۷۰.۴ درصد قرار دارد. سکه USD با حفظ روند فعلی می‌تواند با پیشی گرفتن از تتر در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ به عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار برسد. ارزش بازار USDC در تاریخ مذکور از ۶۱.۳ میلیارد دلار نیز فراتر خواهد رفت.

تتر اخیراً به دلیل عدم شفافیت در مورد سرمایه‌گذاری‌ها و ذخایر خود زیر انتقاد قرار دارد. علاوه بر این، ممیزی‌های تتر باعث شده تا وضعیت مبهم‌تری پیدا کند. از سوی دیگر USDC نسبت به ذخایر خود شفاف‌تر عمل می‌کند و به صورت دوره‌ای حسابرسی می‌شود. نبرد سنگین استیبل کوین‌ها با رقابت نفس‌گیر USDT و USDC به اوج خود رسیده و به نظر می‌رسد USDC پیروز خواهد شد.