اخبار روز

اتهام SEC به کوین بیس بر سر انجام معاملات داخلی و اوراق بهادار؛ مخالفت کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا

اتهام SEC به کوین بیس بر سر انجام معاملات داخلی و اوراق بهادار؛ مخالفت کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.86 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

به نظر می‌رسد علاوه بر کوین بیس، وزارت دادگستری و کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) نیز با آخرین بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مخالف باشند. اتریوم نیم سرویس (ENS)، گالا GALA، پاور لجر POWR و الچمیکس (ALCX) ازجمله توکن‌هایی هستند که SEC آن‌ها را اوراق بهادار می‌داند.

SEC اخیراً «ایشان واهی» (Ishan Wahi) مدیر سابق صرافی کوین بیس به همراه برادرش و فرد سومی را به انجام «تجارت داخلی» متهم کرد. این اولین کیفرخواست تاریخ به اتهام انجام تجارت داخلی در فضای کریپتو است. اما این پرونده موجب بروز اختلافاتی بین SEC و کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا شده است. به گفته کارولین دی فام، کمیسیونر CFTC، کیفرخواست SEC علیه این ارزهای دیجیتال می‌تواند پیامدهای نامشخصی بر روی سرمایه‌گذاران داشته باشد. خانم فام با زیر سؤال بردن اتهامات سنگین SEC بر اهمیت همکاری مقامات نظارتی برای جلوگیری از اصطکاک غیرضروری قوانین تأکید می‌کند.

در بیانیه کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در مخالفت با SEC آمده است: «وضوح مقررات با حضور در فضای باز و نه در تاریکی حاصل می‌شود. SEC باید با توجه به منافع عمومی و وضعیت حقوقی مختلف دارایی‌های دیجیتال عمل کند. این کمیسیون باید از تمام ابزارهای موجود فقط برای انجام وظایف قانونی خود یعنی نظارت بر بورس استفاده کند.»

بیانیه کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا توسط کوین بیس مورد تحسین قرار گرفت و مدیر ارشد حقوقی آن تعهد شرکت خود برای اجتناب از معاملات اوراق بهادار را تکرار کرد. کوین بیس می‌گوید کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید بر ایجاد قوانین متناسب به روشی فراگیر و شفاف بپردازد. اما به‌جای آن بر انجام این نوع اقدامات ناگهانی تکیه می‌کنند تا تمام دارایی‌های دیجیتال را زیر چتر نظارتی خود بگیرند. به نظر می‌رسد وزارت دادگستری آمریکا با SEC موافق نباشد و به اتهامات اوراق بهادار بودن توکن‌های ذکرشده رسیدگی نکند.