اخبار روز

شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل از SEC به دلیل رد تأسیس «صندوق قابل معامله» بیت کوین شکایت کرد

شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل از SEC به دلیل رد تأسیس «صندوق قابل معامله» بیت کوین شکایت کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.49 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل (GrayScale) علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) شکایت کرد.

این شکایت ظرف یک ساعت پس از رد درخواستی رخ داد که به صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) اجازه می‌داد در بورس نیویورک (NYSE) معامله کند. SEC درخواست بورس نیویورک برای تغییر قانونی که اجازه می‌داد سهام بیت کوین را فهرست کرده و معامله کند را رد کرد. دلیل این امر نگرانی در مورد دست‌کاری بازار اعلام شده است.

بورس نیویورک در ماه اکتبر درخواستی را ارائه کرده بود که به گری اسکیل اجازه می‌داد ۱۳.۵ میلیارد دلار سرمایه بیت کوینی خود را به یک بیت کوین ETF تبدیل کند. این شکایت از دادگاه استیناف ایالات‌متحده در منطقه کلمبیا می‌خواهد که دستور SEC را بررسی کند.

مایکل سوننشاین مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل گفت: «ما عمیقاً از تصمیم SEC برای ادامه ممانعت از ورود ETF های بیت کوین به بازار ایالات‌متحده ناامید هستیم و به‌شدت با آن مخالفیم.»

سوننشاین قبلاً اعلام کرده بود قصد دارد در صورت رد شدن درخواست خود از SEC شکایت کند. او می‌گوید یک تنظیم‌کننده نباید بین ETF های آتی بیت کوین که تأییدیه دریافت کرده‌اند تفاوت قائل شود و باید همه ETF های بیت کوین را به رسمیت بشناسد.

دان وریلی، وکیل شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل نیز گفت: «کمیسیون بورس و اوراق بهادار در اعمال رفتار منسجم نسبت به ابزارهای سرمایه‌گذاری مشابه شکست خورده است و بنابراین خودسرانه عمل می‌کند.»

تنظیم‌کننده بازارهای ایالات‌متحده در دستور خود تأکید کرد که عدم تائید آن بر اساس ارزیابی کیفیت سرمایه‌گذاری نسبی بیت کوین و تضمین معاملات آتی بیت کوین نیست. به گفته SEC معنای این ارزیابی، نفی ارزش بیت کوین یا عدم شناخت فناوری بلاکچین به‌عنوان یک نوآوری یا یک سرمایه‌گذاری مفید نمی‌باشد.