اخبار روز

ایلان ماسک به دلیل تبلیغات خود برای دوج‌کوین مورد شکایت قرار گرفته است

ایلان ماسک به دلیل تبلیغات خود برای دوج‌کوین مورد شکایت قرار گرفته است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.2 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

سرمایه‌گذار میلیاردری به‌نام کیت جانسون از ایلان ماسک به دادگاه شکایت کرده است. همچنین شرکت‌های ایلان ماسک یعنی اسپیس ایکس و تسلا نیز در معرض هدف قرار دارند.

جانسون از ماسک به دلیل ادعای حمایت از یک طرح هرمی مربوط به رمز ارز دوج‌کوین شکایت کرده و ادعا می‌کند دوج یک کلاهبرداری است که احمق‌های بزرگ را فریب می‌دهد.

در این شکایت آمده است: «متهمان از سال ۲۰۱۹ می‌دانستند که دوج‌کوین هیچ ارزشی ندارد اما همچنان برای سود بردن از تجارت خود، دوج‌کوین را تبلیغ می‌کنند. ماسک از جایگاه خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان برای بهره‌برداری و دستکاری طرح هرمی دوج‌کوین برای کسب سود، شهرت و سرگرمی استفاده کرد.»

استناد این سرمایه‌گذار در شکایت خود به نظرات میلیاردرهایی نظیر وارن بافت، بیل گیتس و دیگرانی بوده است که ارزش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) را آشکارا زیر سؤال برده‌اند. بااین‌حال، هیچ مدرکی دال بر بی‌ارزش بودن دوج یا طراحی و اجرای یک طرح هرمی به دست ایلان ماسک وجود ندارد.

کیت جانسون ادعا می‌کند که تصمیم او به سرمایه‌گذاری در دوج‌کوین به‌واسطه فریبکاری مدیرعامل تسلا بوده است. او ماسک را متهم کرده که با توییت‌هایش ارزش دوج را بالا برده و برای منافع، شهرت و سرگرمی خود برای این رمز ارز تبلیغ می‌کند. جانسون به دنبال حکمی از دادگاه است که میلیاردرها را از تبلیغ میم کوین‌ها منع کند.

دادخواست ارائه‌شده توسط این سرمایه‌گذار با استناد به کاهش ارزش بازار دوج‌کوین از ماه مه ۲۰۲۱ انجام شده است. علاوه بر این، جانسون از دوج خواسته تا طبق قوانین فدرالی نیویورک، رمز ارز خود را به عنوان یک تجارت «شرط‌بندی» اعلام کند. علاوه بر این، کیت جانسون می‌گوید که دوج‌کوین اساساً یک «شرکت فیشینگ غیرقانونی» است که از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر تقویت، تبلیغ و دستکاری می‌شود.

منبع: beincrypto