اخبار روز

بمب سختی اتریوم به تعویق افتاد اما پذیرش شبکه آن همچنان در حال رشد است

بمب سختی اتریوم به تعویق افتاد اما پذیرش شبکه آن همچنان در حال رشد است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.16 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

بمب سختی اتریوم برای کاهش سودآوری استخراج و به‌منظور کاهش انگیزه استخراج‌کنندگان قبل از ادغام مورد انتظار طراحی شده است.

توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم تصمیم گرفته‌اند تا بمب سختی را به تعویق بیندازند. گام بزرگی که منجر به ارتقای ادغام مورد انتظار برای بلاک چین لایه ۱ می‌شود. به گفته تیم بیکو، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، آن‌ها این تأخیر را دو ماه تعیین کردند تا مطمئن شوند که همه اعداد را قبل از انتخاب تأخیر و زمان دقیق استقرار بمب بررسی کرده باشند.

بمب سختی اقدامی برای بی‌انگیزه کردن عملیات استخراج اتریوم و غیرفعال نگه داشتن دستگاه‌های استخراج فیزیکی آن‌ها در حین انتقال شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) خواهد بود. این کار دشواری تأیید تراکنش‌های موجود در شبکه را به‌طور چشمگیری افزایش داده و درنتیجه سودآوری ماینرهای PoW را کاهش می‌دهد. درنهایت، اعتبارسنجی یک بلوک برای ماینرهای فیزیکی غیرممکن خواهد شد. بمب دشواری یکی از ویژگی‌های شبکه اتریوم است که در سال ۲۰۱۶ به کدگذاری آن اضافه شد.

بر اساس برخی برآوردها، انتقال به PoS تقاضای انرژی شبکه اتریوم را تا ۹۹.۹ درصد کاهش خواهد داد. سایر شبکه‌های PoS مانند پولیگون Polygon و فانتوم آو دِ اپرا Fantom Opera در مقایسه با سایر شبکه‌های PoW به انرژی ناچیزی نیاز دارند.

پایگاه کاربران اتریوم با وجود روند نزولی مداوم بازارهای کریپتو همچنان قوی باقی مانده است. شبکه اتریوم از دسامبر ۲۰۲۰ به‌استثنای یک روز، بالای یک‌میلیون تراکنش روزانه داشته است. تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد ماهانه نیز همچنان در حال افزایش است. تعداد کیف پول‌های منحصر به فرد و جدید اتریوم از زمان افزایش آن‌ها در دسامبر ۲۰۱۷ با کاهش روبرو نشده‌اند. هم‌اکنون حدود ۱۹۸ میلیون کیف پول منحصر به فرد در شبکه اتریوم وجود دارد که نسبت به تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۱۷ از افزایش ۱۴.۵ برابری خبر می‌دهد.

منبع: cointelegraph