اخبار روز

کار هاردفورک Grey Glacier به پایان رسید تا بمب سختی اتریوم در سپتامبر منتشر شود

کار هاردفورک Grey Glacier به پایان رسید تا بمب سختی اتریوم در سپتامبر منتشر شود
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.69 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

بمب سختی اتریوم در راه است. توسعه‌دهندگان هسته اتریوم امروز هاردفورک Grey Glacier را با موفقیت راه‌اندازی کردند. این ارتقاء شبکه می‌تواند پیشنهاد بهبود اتریوم را به ارتفاع بلوک ۱۵,۰۵۰,۰۰۰ پیاده‌سازی کند.

هاردفورک Grey Glacier از ارائه‌دهندگان نرم‌افزار کاربری مشتریان می‌خواست که گره‌های اتریوم خود را به‌روزرسانی کنند. نترمایند روز پنجشنبه در یک پست توییتری تایید کرد که ارتقاء موفقیت‌آمیز بوده است.

این ارتقا برای به تأخیر انداختن ۱۰۰ روزه انتشار بمب سختی اتریوم و افزایش از پیش تعریف شده در پیچیدگی الگوریتم استخراج این رمز ارز برنامه‌ریزی شده بود. بمب سختی اکنون در اواسط سپتامبر فعال می‌شود، تقریباً در همان زمان که قرار بود برنامه‌ریزی آزمایشی شبکه‌ها برای تغییر به اجماع اثبات سهام فعال شوند.

بمب سختی اتریوم یک ویژگی است که تضمین می‌کند ادغام اتریوم و تغییر زنجیره بلوک از اثبات کار به اجماع اثبات سهام به آرامی انجام شود. این مکانیسم، استخراج بلوک‌های اتریوم را در لایه اثبات کار سخت‌تر می‌کند. همچنین برای استخراج‌کنندگان از انشعاب زنجیره در آنچه که «عصر یخبندان» اتریوم نامیده می‌شود، به‌عنوان یک بازدارنده عمل می‌کند.

پیش‌ازاین، توسعه‌دهندگان برنامه‌ریزی کرده بودند تا بمب سختی اتریوم در ۲۹ ژوئن به‌صورت زنده منتشر شود و پیش‌بینی می‌کردند که برنامه ادغام نیز در این زمان صورت پذیرد. بااین‌حال، به دلیل تأخیر در برنامه ادغام، دیگر نیازی به انتشار بمب سختی در ژوئن احساس نمی‌شود.

علاوه بر این، فعال شدن زودهنگام بمب سختی احتمالاً باعث کندی غیرضروری بلاکچین هم خواهد شد. طبق داده‌های معتبر، همین حالا هم زمان ساختن بلاک‌ها روی زنجیره اتریوم افزایش یافته و از ۱۳ به ۱۶ ثانیه رسیده است. اکنون که انتشار بمب سختی اتریوم به تعویق افتاده، تخمین زده می‌شود که زمان ساختن بلوک نیز به سطح عادی بازگردد.

منبع: theblock.co