اخبار روز

بنیان‌گذاران شرکت هش فلر به دلیل کلاهبرداری ۵۷۵ میلیون دلاری دستگیر شدند

بنیان‌گذاران شرکت هش فلر به دلیل کلاهبرداری ۵۷۵ میلیون دلاری دستگیر شدند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.55 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

دو نفر از بنیان‌گذاران شرکت هش فلر در استونی به اتهام کلاهبرداری ۵۷۵ میلیون دلاری در حوزه ارزهای دیجیتال دستگیر شدند.
هش فلر یک شرکت استخراج ابری بود که در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد. این شرکت به مشتریان اجازه می‌داد تا قدرت هش شرکت را برای استخراج ارزهای دیجیتال و به دست آوردن سهمی معادل از سود آن اجاره کنند.
شرکت هش فلر به عنوان یکی از نام‌های پیشرو در تجارت شناخته می‌شد. تا اینکه در جولای ۲۰۱۸ این شرکت با اشاره به مشکل ایجاد درآمد در میان نوسانات بازار، خدمات استخراج بیت کوین خود را متوقف کرد.
طبق بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده کل عملیات استخراج معدن که توسط بنیانگذاران آن اداره می‌شد، بخشی از یک طرح بود که از صدها هزار قربانی کلاهبرداری کرد.
این کلاهبرداری حوزه ارز دیجیتال شامل متقاعد کردن قربانیان برای انعقاد قراردادهای اجاره تجهیزات تقلبی از طریق شرکت هش فلر بود. همچنین آن‌ها افراد را برای سرمایه‌گذاری در یک بانک ارز دیجیتال جعلی به نام Polybius Bank فریب می‌دادند.
بنیان‌گذاران شرکت همچنین متهم به توطئه برای پول‌شویی از طریق کیف پول ارزهای دیجیتال و هزاران دستگاه استخراج ارز دیجیتال هستند.
نیک براون دادستان ایالات متحده، اندازه و دامنه این طرح ادعایی را واقعا شگفت‌انگیز خواند. او گفت این متهمان هم از جذابیت ارزهای دیجیتال و هم از رمز و راز استخراج ارزهای دیجیتال برای فریب مردم استفاده کردند.
شرکت مادر هش فلر توسط سرگئی پوتاپنکو و ایوان توریگین در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. در حالی که این شرکت خدمات ماینینگ را در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کرد.
شرکت هش فلر قول داده بود که در آینده‌ای بسیار نزدیک فعالیت‌های خود را از سر بگیرد. اما هیچ‌وقت چیزی در مورد اتفاقی که رخ داده بود به طور عمومی فاش نشد و آن‎ها بی سر و صدا نابود شدند.