اخبار روز

شعبه بانک سیلیکون ولی در بریتانیا تعطیل شد

شعبه بانک سیلیکون ولی در بریتانیا تعطیل شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.34 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

بانک مرکزی انگلستان فعالیت شعبه بانک سیلیکون ولی در بریتانیا را متوقف کرد. آن‌ها اعلام کردند که این شعبه در بریتانیا حضور محدود داشته و هیچ عملکرد مهمی برای حمایت از سیستم مالی کشور ندارد. با این حال وزارت خزانه‌داری گفت که دولت و بانک نگرانی مشتریان این بانک را درک می‌کنند.
بانک مرکزی انگلستان گفت که شعبه بانک سیلیکون ولی در بریتانیا پرداخت یا پذیرش سپرده را متوقف خواهد کرد. زیرا این بانک قرار است روند ورشکستگی خود را آغاز نماید.
این اقدام به دنبال دستور تعطیلی بانک سیلیکون ولی در آمریکا توسط وزارت حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا است.
آغاز روند ورشکستگی بانک به این معنی است که سپرده‌گذاران می‌توانند تا سقف حداکثر ۱۰۲۲۸۸ دلار آمریکا از وجوه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.
با این حال چندین شرکت در بریتانیا از جمله آتومیکو در بیانیه‌ای مشترک از شعبه بانک سیلیکون ولی در بریتانیا حمایت کردند.
آن‌ها در این بیانیه گفتند که این بانک یک شریک معتمد و با ارزش است که نقش مهمی در حمایت از استارت‌آپ‌ها در بریتانیا ایفا می‌کند.
اخیرا نیز یک سازمان غیرانتفاعی بریتانیایی که از استارت‌آپ‌های دیجیتال حمایت می‌کند، گفت: تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران در اکوسیستم وجود دارند که با ورشکستگی شعبه بانک سیلیکون ولی در بریتانیا در معرض خطر قرار گرفته‌اند.
ریچل ریوز از نمایندگان حزب کارگر نیز گفت که فروپاشی این بانک می‌تواند پیامدهای جدی برای بخش استارت‌آپ بریتانیا داشته باشد. او افزود دولت باید فورا برای جلوگیری از آسیب‌های بزرگ به این بخش اقتصاد بریتانیا اقدام کند.