اخبار روز

گروه مالی سیلیکون ولی برای ورشکستگی فصل یازده اقدام می‌کند

گروه مالی سیلیکون ولی برای ورشکستگی فصل یازده اقدام می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.72 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

گروه مالی سیلیکون ولی دادخواستی برای ورشکستگی فصل یازده در دادگاه آمریکا به منظور حفظ ارزش خود ارایه کرده است.
گروه مالی سیلیکون ولی با اعلام این خبر در ۱۷ مارس گفت که زیرمجموعه‌های آن مانند SVB Capital شامل روند ورشکستگی نمی‌شوند و این واحدها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
آن‌ها همچنین گفتند که جانشین بانک یعنی بانک سیلیکون ولی بریج تحت صلاحیت شرکت بیمه سپرده فدرال فعالیت می‌کند و در پرونده ورشکستگی گنجانده نشده است.
طبق برآورد گروه مالی سیلیکون ولی، این شرکت حدود ۲.۲ میلیارد دلار نقدینگی دارد. علاوه‌بر پول نقد، آن‌ها دارای حساب‌های اوراق بهادار با ارزش نیز هستند. بانک سیلیکون ولی به میزان ۳.۷ میلیارد دلار دارای سهام ممتاز است.
در این اطلاعیه گفته شده که بدهی مالی این گروه حدود ۳.۳ میلیارد دلار می‌باشد و هیچ تاثیری بر سرمایه بانک یا اوراق بهادار آن ندارد.
مدیر ارشد بازسازی گروه مالی سیلیکون ولی، ویلیام کاستوروس گفت: ورشکستگی فصل یازده به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ارزش خود را حفظ کند.
او همچنین تاکید کرد که SVB Capital و SVB Securities به فعالیت خود تحت رهبری تیم‌های مستقل ادامه خواهند داد.
بحران جاری که برای بانک سیلیکون ولی ایجاد شد، باعث به وجود آمدن ابهامات زیادی در سیستم بانکداری سنتی گردید. همچنین در برخی از بازارهای ارزهای دیجیتال نیز ابهاماتی را به وجود آورد.
شرکت سیرکل ناشر استیبل کوین USDC حدود ۸ درصد از ذخایر خود را پس از تعطیلی بانک از دست داد. به دلیل این رویداد، USDC برای مدت کوتاهی کاهش یافت و به ۰.۸۷ دلار سقوط کرد.
همچنین شرکت HSBC در ۱۳ مارس رسما اعلام کرد که شعبه بانک سیلیکون ولی در بریتانیا را به قیمت ۱.۲ دلار خریده است.