اخبار روز

تتر وام گرفتن از شرکت سلسیوس را رد کرد

تتر وام گرفتن از شرکت سلسیوس را رد کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.61 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

تتر بزرگترین استیبل کوین جهان از نظر ارزش بازار، هرگز از شرکت سلسیوس وام دریافت نکرده است. پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر و صرافی بیتفینکس، در ۳۱ ژانویه اعلام کرد که تتر هرگز از این شرکت وام نگرفته است.
این توییت در پاسخ به گزارش بررسی ورشکستگی شرکت سلسیوس منتشر شد که به اشتباه نشان می‌داد تتر نیز جزو وام‌گیرندگان بوده است.
بر اساس این گزارش‌، وام‌های شرکت سلسیوس به تتر دو برابر سقف اعتبار آن است. آردوینو با انکار هرگونه دریافت وام، گفت که افراد بایستی گزارش را با دقت بیشتری بنویسند. او همچنین در یک پست توییتری نوشت که این موضوع اشتباه تایپی است یا یک توصیف نادرست.
بر اساس خبرها ظاهرا آن‌ها در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد دلار از تتر وام گرفته‌اند. الکس ماشینسکی بنیان‌گذار این شرکت اظهار داشت که آن‌ها نرخ بهره‌ای بین ۵ تا ۶ درصد می‌پردازند. در ژوئن ۲۰۲۲، تتر اعلام کرد که وام ۹۰۰ میلیون دلاری را که حدود یک ماه پس از توقف برداشت‌های سلسیوس به دست آمد را منحل کرده است.
طبق آخرین گزارش بازرس، مبلغ وام بسیار بیشتر از یک میلیارد دلار بوده است. در گزارش نوشته شده که سلسیوس ۱.۸۲۳ میلیارد دلار از تتر وام گرفته بود و ۲.۶۱۲ میلیارد دلار از دارایی‌های تحت مدیریت خود را به عنوان وثیقه قرار داده بود.
جدا از ارائه وام‌های هنگفت به شرکت سلسیوس، تتر به عنوان یک سرمایه‌گذار اولیه در شرکت ورشکسته هم شناخته می‌شود. در سال ۲۰۲۰ نیز سلسیوس ۱۰ میلیون دلار افزایش حقوق صاحبان سهام را از تتر تضمین کرد.