اخبار روز

ترکیه دارایی های سم بنکمن فراید در این کشور را توقیف کرد

ترکیه دارایی های سم بنکمن فراید در این کشور را توقیف کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.98 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

دارایی های سم بنکمن فراید توسط هیئت بررسی جرائم مالی کشور به نام MASAK پس از فروپاشی کسب و کار اصلی وی توقیف شده است.
در بیانیه رسمی MASAK ترکیه این تحقیقات در ۱۴ نوامبر آغاز گردید.
این نهاد تحقیقاتی متوجه شد که صرافی FTX در ذخیره ایمن وجوه کاربران شکست خورده است. در نتیجه وجوه مشتریان را از طریق تراکنش‌های مبهم اختلاس کرده است. به عبارت دیگر این صرافی عرضه و تقاضا را در بازار دستکاری می‌کرد.
در نتیجه این یافته‌ها، MASAK دارایی ‌های سم بنکمن فراید و شرکت‌های وابسته را توقیف نمود. البته وب‌سایت FTX در ترکیه هنوز فعال است اما فقط پیامی را با دستورالعمل‌های چگونگی دریافت موجودی از حساب‌ها به کاربران نشان می‌دهد. همچنین از کاربران می‌خواهد اطلاعات IBAN و شماره حساب‌های خود را به اشتراک بگذارند.
طبق خبرها این صرافی در ترکیه بیش از ۱۱۰۰۰۰ کاربر و ۲۷ کارمند داشت. همچنین میانگین حجم تراکنش ماهانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلاری از زمان راه‌اندازی برنامه تلفن همراه خود در اوایل سال ۲۰۲۲ پردازش می‌کرد.
FTX در کشور ترکیه توسط یکی از مدیران سابق بایننس مدیریت می‌شد. بر اساس خبرها، وب‌سایت FTX به طور متوسط ماهانه ۱۸۷۰۰۰ بازدیدکننده منحصر به فرد در ترکیه داشت که ششمین سایت معتبر از این نظر محسوب می‌شود.
این صرافی اکنون پس از توقف دارایی های سم بنکمن فراید مراحل ورشکستگی به رهبری مدیرعامل جدید جان ری سوم را می‌گذراند. مردی که مسئول کشف سقوط انرون در اوایل دهه ۲۰۰۰ بود. او سقوط صرافی FTX را بدترین اتفاق در دوران حرفه‌ای خود توصیف کرد.
بررسی و توقیف دارایی ‌های سم بنکمن فراید نیز به عنوان بخشی از روند ورشکستگی در حال انجام است.