اخبار روز

ترکیه می‌خواهد تا استانبول را به خانه تبلیغات جهانی بلاکچین تبدیل کند

ترکیه می‌خواهد تا استانبول را به خانه تبلیغات جهانی بلاکچین تبدیل کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.4 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

جامعه اکوسیستم ارزهای دیجیتال ترکیه می‌خواهند تا استانبول را به خانه تبلیغات جهانی بلاکچین تبدیل کنند.

ترکیه یکی از فعال‌ترین کشورها در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین بوده و علاقه آن فراتر از تحرکات بازار است. همراه با تعداد قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران، جامعه این کشور متشکل از استارت‌آپ‌های وب ۳ و توسعه‌دهندگان بلاکچین می‌باشد. به همین دلایل این کشور قصد دارد که استانبول را به خانه تبلیغات جهانی بلاکچین تبدیل کند.

این کشور میزبان رویدادهای مهمی مانند ETHIstanbul، Blockchain Economy استانبول و هفته بلاکچین استانبول بوده است.

به گفته ارکان اوز اقتصاددان، نرخ تورم بالا عامل اصلی علاقه فزاینده ترکیه به دارایی‌های دیجیتال می‌باشد.

او افزود “بسیاری از مردم در ترکیه معتقدند که دیگر خرید ماشین یا خانه‌ فایده ندارد. به همین دلیل، علاقه به ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است.”

با این حال، او خاطرنشان کرد که پذیرش ارزها هنوز باعث رشد استارت‌آپ‌ها یا پروژه‌های بلاکچین نشده است. زیرا هیچ مقررات سالمی برای رفع نیازهای اکوسیستم وجود ندارد.

این اقتصاددان افزود”دولت ترکیه باید از دارایی‌های دیجیتال در اسرع وقت حمایت کند. آن‌وقت می‌توانیم برای ایجاد خانه تبلیغات جهانی بلاکچین گام برداریم.”

به گفته توران سرت نویسنده، با وجود علاقه کشور برای ایجاد خانه تبلیغات جهانی بلاکچین، ترکیه از نظر استارت آپ‌ها و توسعه‌دهندگان عقب مانده است.

سرت گفت اما موفقیت کلوپ‌های دانشجویی مبتنی بر ارزهای دیجیتال و بلاکچین در رویدادهای خارجی بازتاب زیادی داشت. همچنین این رویداد به افزایش تعداد توسعه‌دهندگان در ترکیه کمک کرد.

دوکن امسال قرار است بین ۱۱ تا ۱۴ اکتبر امسال در بوگوتا برگزار شود. تانسل کایا استاد دانشگاه کادیر هاس، بر اهمیت حضور در این رویداد برای دانشجویان با استعداد ترکیه تاکید می‌کند.