اخبار روز

توقف فعالیت صرافی ارز دیجیتال اوکی ایکس در کانادا

توقف فعالیت صرافی ارز دیجیتال اوکی ایکس در کانادا
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

صرافی ارز دیجیتال اوکی ایکس به کاربران کانادایی خود اعلام کرد که تا اواسط سال ۲۰۲۳ فعالیت خود را در این کشور متوقف می‌کند.
این صرافی همچنین گفت که برداشت‌ها را تا ۲۲ ژوئن باز می‌گذارد و کاربران تا آن زمان باید ارزهای دیجیتال خود را به یک کیف پول دیگر منتقل کنند.
صرافی ارز دیجیتال اوکی ایکس همچنین تاکید کرد که وجوه کاربران تا زمانی که آن‌ها را برداشت نکنند در حسابشان محفوظ است. بنابراین آن‌ها می‌توانند دلار را به حساب بانکی خود و ارزهای دیجیتال را به کیف پول خود منتقل نمایند.
طبق داده‌ها، صرافی ارز دیجیتال اوکی ایکس هشتمین صرافی بزرگ از نظر ارزش بازاری محسوب می‌شود. این صرافی گفت که به دلیل مقررات جدید وضع شده در کانادا چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. اما دقیقا مشخص نکرد که به ‌خاطر کدام قانون قصد توقف فعالیت در این کشور را دارد.
صرافی ارز دیجیتال اوکی ایکس گفت که خروج از کانادا موقتی است و برای حل این مشکل با تنظیم‌کننده‌ها کار می‌کنند. پیش از این نیز صرافی ارز دیجیتال بیترکس گلوبال در تاریخ ۲۹ ژوییه ۲۰۲۲ فعالیت خود را در این کشور متوقف کرد و تحولات نظارتی را دلیل خروج از کانادا دانست.
در ۲۲ فوریه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار کانادا اعلام کرد که صرافی‌های ارز دیجیتال باید مقررات جدید برای فعالیت در این کشور را بپذیرند. بنابراین تمام صرافی‌ها باید قبل از ورود به کانادا باید مجوزهای لازم را دریافت کنند.
همچنین در ۲۲ ژوین ۲۰۲۲ نیز صرافی‌های بای بیت و کوکوین میلیون‌ها دلار جریمه شدند. زیرا کمیسیون اوراق بهادار انتاریو تشخیص داد که هر دو به صورت غیرمجاز در کشور فعالیت می‌کنند.