اخبار روز

روسیه دسترسی به صرافی ارزهای دیجیتال OKX را مسدود می‌کند

روسیه دسترسی به صرافی ارزهای دیجیتال OKX را مسدود می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.52 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

روسیه اخیرا به درخواست دادستانی کل، دسترسی به صرافی ارزهای دیجیتال OKX را مسدود کرده است. طبق گزارش‌ها این سایت بر اساس ماده ۱۵.۳ قانون فناوری و حفاظت اطلاعات روسیه مسدود گردید.

این قانون از انتشار اطلاعات جعلی، تهدید سازمان‌های مالی، دعوت به فعالیت‌های افراطی و موارد دیگر محافظت می‌کند. اما درحال‌حاضر دلیل خاصی برای ممنوعیت صرافی ارزهای دیجیتال OKX ذکر نشده است.

سازمان غیردولتی محلی Roskomsvoboda نیز صرافی ارزهای دیجیتال OKX را در فهرست آدرس‌های مسدود شده خود قرار داد. این سازمان به نظارت بر سانسور آنلاین اختصاص دارد.

صرافی ارزهای دیجیتال OKX اولین صرافی نیست که توسط روسیه هدف قرار می‌گیرد. در گذشته وبسایت بایننس نیز در سال ۲۰۲۰ توسط دادگاه محلی مسدود شد. در آن زمان، بایننس گفت که هیچ شکایتی از دولت دریافت نکرده و تا سه ماه پس از اجرای آن از مسدودیت خود مطلع نشده است.

دادگاه در آن زمان مدعی شد که انتشار و استفاده از بیت کوین کاملا غیرمتمرکز است. درنتیجه هیچ راهی برای تنظیم آن توسط دولت وجود ندارد که این با قوانین فعلی روسیه در تضاد می‌باشد. با این وجود، بایننس توانست تا در ژانویه ۲۰۲۱ این حکم را لغو کند.

از آن زمان، روسیه برای تعیین جایگاه ارزهای دیجیتال در چارچوب قانونی فعلی سعی کرده است. بانک روسیه و وزارت دارایی این کشور برای مدتی در مورد ممنوعیت یا عدم ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال اختلاف نظر داشتند.

اما در ماه‌های اخیر، آن‌‌ها با یکدیگر به توافق رسیدند. همچنین دولت روسیه قانونی را تصویب کرد که در آن ارزهای دیجیتال در ماه جولای ممنوع شدند. از سوی دیگر، دولت این کشور آمادگی خود را برای استفاده از ارزها به‌عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم‌های غرب ابراز کرده است.