اخبار روز

حمایت ایلان ماسک از دوج‌کوین پس از شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری قوی‌تر می‌شود

حمایت ایلان ماسک از دوج‌کوین پس از شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری قوی‌تر می‌شود
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.66 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

ماسک ظاهراً به خاطر شکایت از خود متزلزل نشده، زیرا با توییتی که می‌گوید: «من به حمایت از دوج‌کوین ادامه می‌دهم.» بر عشق و علاقه خود به اکوسیستم دوج‌کوین تأکید کرده است.

به نظر می‌رسد یک شکایت حقوقی ۲۵۸ میلیارد دلاری مبنی بر ادعای ایجاد و تبلیغ یک طرح هرمی کریپتو هم نتوانسته نمایش عمومی حمایت ایلان ماسک از دوج‌کوین را متوقف کند.

یک دادگاه منطقه‌ای نیویورک سه روز پیش شکایتی علیه ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک و شرکت‌هایش، اسپیس ایکس و تسلا دریافت کرد. این شکایت با اتهام کلاهبرداری پانزی علیه ماسک و توکن‌های دوج همراه بود. این شکایت دو خواسته کلی از دادگاه داشت. یکی دریافت غرامت ۲۵۸ میلیارد دلاری از ایلان ماسک و دیگری اینکه تجارت دوج‌کوین در ایالات‌متحده به عنوان قمار شناخته شود.

بااین‌حال، این شکایت در جامعه ارزهای دیجیتال طنین‌انداز نشد. کارآفرینان این حوزه نیز به تمسخر این حرکت پرداختند. ایلان ماسک نیز ظاهراً به این شکایت بی‌اعتنایی کرده و در آخرین توییت خود به حمایت دوباره از اکوسیستم دوج‌کوین پرداخته است.

دیروز بیلی مارکوس، خالق دوج‌کوین نیز که دیگر بخشی از این پروژه نیست، دیدگاه خود را به اشتراک گذاشت و خواستار اقداماتی فراتر از تبلیغات شد. او به توسعه‌دهندگان دوج‌کوین توصیه کرد بیشتر روی ابزار و امنیت آن تمرکز کنند. ماسک نیز با پاسخ «بیشتر شبیه رمز ارز» با پیشنهاد مارکوس موافقت کرد.

البته برخی نیز تلاش می‌کنند از اقدامات تبلیغی ماسک در حوزه رمز ارز سوءاستفاده کنند. آن‌ها با انتشار ویدیوهای جعلی از ماسک، به تبلیغ کلاهبرداری ارزهای دیجیتال می‌پردازند. مثلاً یک ویدیوی ساختگی به روش دیپ‌فیک از ایلان ماسک در فضای مجازی ترند شده که در حال سخنرانی TED است. ماسک در این ویدئو ساختگی در حال تبلیغ یک پلتفرم ارز دیجیتال با بازده و سود ۳۰ درصدی است.

منبع: cointelegraph