اخبار روز

دولت روسیه جلسه‌ای با موضوع مقررات ارزهای دیجیتال برگزار می‌کند

دولت روسیه جلسه‌ای با موضوع مقررات ارزهای دیجیتال برگزار می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.84 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

وزرات‌خانه‌های روسیه جلسه‌ای را در مورد موضوع مقررات ارزهای دیجیتال برگزار می‌کنند. در این زمینه دولت می‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای نظارت بر این بخش به سرانجام برساند.

چالش بین وزارت دارایی طرفدار صنعت و بانک مرکزی محافظه کار منجر به یک بن‌بست نظارتی برای این بخش شده و چندین سال طول کشیده است.

تلاش‌ها برای تنظیم این مقررات ارزهای دیجیتال تاکنون به نتیجه نرسیده است. همچنین امروزه، نقاط مشترک کمی پیدا شده، اما در مورد مقررات ارزهای دیجیتال هنوز دو طرف تا حدودی از هم فاصله دارند.

تا به امروز، تنها یک قانون مربوط به ارزهای دیجیتال تصویب شده است. در این قانون از استفاده ارزهای دیجیتال به‌عنوان نوعی پرداخت جلوگیری می‌گردد. اما این موضوع توسط کارشناسان رد شد.

به نظر می‌رسد که صبر کرملین رو به اتمام است و از طرفین می‌خواهد که پیش‌نویس قانون را قبل از پایان سال نهایی کنند.

ایوان چبسکوف، رییس بخش سیاست‌های مالی وزارت دارایی اظهار داشت. این وزارتخانه برای تنظیم دقیق سیاست‌های خود به دو روز دیگر نیاز دارد. او تایید کرد که جلسه دولت در این مورد برای ۱۱ اکتبر برنامه‌ریزی شده بود.

چبسکوف در ادامه صحبت‌های خود افزود.

“ما می‌خواهیم به شرکت‌ها یک بستر قانونی برای استفاده از دارایی‌های دیجیتال در تجارت بدهیم. هم‌اکنون نیز در حال مذاکره با بانک مرکزی پیرامون این موضوع هستیم.”

چبسکوف خاطرنشان کرد که این وزارتخانه می‌خواهد مکانیزمی برای این مشاغل ایجاد شود. تا آن‌ها بتوانند از ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزار تسویه حساب در تجارت بین‌المللی استفاده کنند.

اما نخست وزیر میخاییل میشوستین، به این وزارتخانه و بانک مرکزی اولتیماتوم داده است. او گفت که طرفین تا پایان سال فرصت دارند تا یک موضع توافقی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در روسیه ایجاد کنند.