اخبار روز

استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت خارجی توسط دولت ایران

استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت خارجی توسط دولت ایران
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.16 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

انجمن واردکنندگان ایران گفت به یک چارچوب نظارتی باثبات برای ارزهای دیجیتال نیاز داریم. در حال حاضر دولت ایران استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت خارجی را تأیید کرده است. یک مقام دولتی گفت: تا پایان سپتامبر، استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد.

علیرضا مناقبی، رئیس گروه واردکنندگان ایران نگرانی‌های خود را درباره مقررات ارزهای دیجیتال در کشور ابراز کرده است. او گفت که یک چارچوب نظارتی پایدار برای ارزهای دیجیتال باید ایجاد شود تا بدین ترتیب ارزهای دیجیتال با موفقیت به‌عنوان وسیله پرداخت برای واردات مورداستفاده قرار گیرند.

حال سؤال اصلی این است که آیا قوانین تعیین شده برای استفاده از ارزهای دیجیتال تا چند ماه تغییر نخواهند کرد؟ همین‌طور دراین‌بین به کسب‌وکارهای فعال در حوزه دیجیتال آسیبی نخواهد رسید.

مناقبی گفت: دولت ایران اخیراً استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت خارجی را مجاز اعلام کرده است. بااین‌حال، وی افزود این امر به سلطه دلار در ایران پایان نخواهد داد. زیرا دلار و ارز دیجیتال در بازار ایران جایگاه خاصی دارند.

این مسئول انجمن اظهار داشت: آموزش افراد برای استفاده از این فناوری جدید در ایران و همچنین وجود مقررات در این زمینه کاملاً ضروری است

اوایل ماه جاری علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولین سفارش واردات رسمی با ارز دیجیتال با موفقیت انجام شد.

وی افزود: استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت خارجی و قراردادهای هوشمند با کشورهای هدف در ماه‌های آینده بیشتر خواهد شد.