اخبار روز

متا و مایکروسافت مدل هوش مصنوعی لاما ۲ را معرفی کردند

متا و مایکروسافت مدل هوش مصنوعی لاما ۲ را معرفی کردند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.1 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، مایکروسافت قراردادی با شرکت متا به منظور ادغام مدل هوش مصنوعی لاما ۲ در پلتفرم آژور امضا کرده است.
ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت گفت مدل هوش مصنوعی لاما ۲ طوری طراحی شده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند ابزارهای مولد مبتنی بر هوش مصنوعی بسازند. بنابراین لاما ۲ بدون هیچ‌هزینه‌ای در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که از پلتفرم مایکروسافت آژور استفاده می‌کنند.
مارک زاکربرگ در بیانیه‌ای گفت متن باز بودن این مدل باعث افزایش نوآوری می‌شود. همچنین ایمنی و امنیت را بهبود می‌بخشد، زیرا افراد بیشتری می‌توانند آن را برای رفع مشکلات احتمالی بررسی کنند.
محققان متا گفتند مدل هوش مصنوعی لاما ۲ بر اساس همان معماری نسخه قبلی ساخته شده، اما بر روی داده‌های بیشتری آموزش دیده است.
آن‌ها هشدار دادند که این مدل بی‌نقص نبوده و می‌تواند محتوای مضر یا توهین‌آمیز تولید کند. بااین‌حال، محققان معتقدند که انتشار رایگان مدل هوش مصنوعی لاما ۲ به مشاغل بیشتری اجازه می‎دهد تا از هوش مصنوعی بهره ببرند.
مایکروسافت اکنون از دو شرکت در فضای هوش مصنوعی حمایت می‌کند. آن‌ها در سال پیش حدود ۱۳ میلیون دلار در اوپن ای آی سرمایه‌گذاری نمودند.
متا شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام نیز امسال پس از پروژه‌های متاورس خود به هوش مصنوعی روی آورده است. آن‌ها هفته گذشته یک مدل جدید تبدیل متن به تصویر با نام CM3leon را راه‎اندازی نمودند که می‌تواند تصاویر را از پیام‌های متنی تولید کند.
بر اساس داده‌ها، قیمت سهام مایکروسافت و متا هر کدام پس از اعلام مشارکت‌ جدید حدود ۵ درصد و ۰.۳۸ درصد افزایش یافت.