اخبار روز

شرکت متا به دلیل سرقت داده های کاربران فیس بوک ۲۶۵ میلیون جریمه شد

شرکت متا به دلیل سرقت داده های کاربران فیس بوک ۲۶۵ میلیون جریمه شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.92 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند در ۲۸ نوامبر اعلام کرد که شرکت توسعه‌دهنده فیس بوک به نام متا را ۲۶۵ میلیون یورو جریمه کرده است. این کمیسیون علت جریمه را نقض مقررات عمومی حفاظت از داده های کاربران اعلام نمود.
به طور خاص، کمیسیون گفت که متا را به دلیل عدم طراحی فیس بوک به گونه‌ای که از داده های کاربران به خوبی محافظت نماید، جریمه کرده است.
این نقض اطلاعات اولین بار زمانی کشف شد که صدها میلیون شماره تلفن کاربران فیس بوک در یک پایگاه داده در دسترس عموم قرار گرفته بود. اگرچه این اطلاعات توسط میزبان وب حذف گردید اما وجود آن نشان داد که داده های کاربران نقض شده است.
در آوریل ۲۰۲۱، ایرلند بررسی این نقض را آغاز نمود. متا ادعا کرد که یک مهاجم از ابزاری برای ارسال هرزنامه به سرور با شماره تلفن استفاده کرده تا ببیند کدام یک از حساب‌های فیس‌بوک با آن‌ شماره تلفن مرتبط است.
هر بار که مهاجم پاسخی می‌گرفت، می‌توانست اطلاعات شخصی کاربر را به دست آورده و این جزییات را با شماره تلفن کاربران مطابقت دهد. در نتیجه، داده های کاربران در اختیار عوامل مخرب قرار می‌گرفت.
متا همچنین گفت که این آسیب‌پذیری را برطرف کرده و اکنون فیس بوک ایمن است. استفاده از داده‌های شخصی در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر بحث‌برانگیز شده، زیرا نقض داده‌ها بسیار رایج است.
چندین شرکت بلاکچین سعی کرده‌اند با ایجاد برنامه‌های رسانه های اجتماعی بلاکچینی که کاربران را مجبور به ارائه آدرس ایمیل یا شماره تلفن نمی‌کند، مشکل را حل نمایند. به عنوان مثال پلتفرم بلاک استر به کاربران اجازه می‌دهد فقط با یک کیف پول اتریوم وارد شوند.