اخبار روز

هکرهای رونین وجوه دزدیده شده را از اتریوم به بیت کوین تبدیل کردند

هکرهای رونین وجوه دزدیده شده را از اتریوم به بیت کوین تبدیل کردند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.3 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

هکرهای رونین در ماه مارس باعث خسارت ۶۲۵ میلیون دلاری این پروژه شدند. این افراد بیشتر سرمایه خود را از اتریوم به بیت کوین با استفاده از ابزارهای حریم خصوصی مانند Blender و ChipMixer منتقل کرده‌اند.

پروژه رونین، یک زنجیره جانبی مرتبط با اتریوم و میزبان بازی مبتنی بر بلاکچین اکسی اینفینیتی می‌باشد.

فعالیت هکرهای رونین توسط محقق شرکت SlowMist ردیابی شد. اکثر وجوه دزدیده شده ابتدا به اتریوم تبدیل گشته و قبل از انتقال به شبکه بیت کوین از طریق پروتکل Ren به میکسر ارز دیجیتال تورنادوکش ارسال شده است.

بر اساس گزارش‌ها، هکرها که گمان می‌شد گروه یک کره‌شمالی به نام لازاروس هستند. در ابتدا تنها مقدار ۶۲۴۹ اتریوم را به صرافی‌های متمرکز از جمله Huobi و FTX منتقل کردند.

ابتدا ۶۲۴۹ اتریوم به بیت کوین تبدیل شده است. سپس هکرها ۴۳۹ بیت کوین یا ۲۰.۵ میلیون دلار را به ابزار حریم خصوصی بیت کوین یعنی Blender منتقل کردند.

این محقق در صفحه خود نوشت:

“هکرهای رونین تمام مبالغ سرقت شده را به Blender واریز کرده‌اند.”

بااین‌حال، اکثر وجوه دزدیده شده حدود ۱۷۵ هزار اتریوم به طور تدریجی به تورنادو کش منتقل شد. هکرهای رونین از صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ برای تبدیل حدود ۱۱۳ هزار اتریوم به RenBTC استفاده کردند. سپس با پل زنجیره‌ای غیرمتمرکز Ren دارایی‌ها را از اتریوم به شبکه بیت کوین انتقال دادند.

بر اساس خبرها هکرها ۲۸۷۱ بیت کوین را تا تاریخ ۲۲ آگوست از طریق ChipMixer خارج کردند. محقق شرکت SlowMist در پایان گفت که موضوع هک رونین باید بیشتر بررسی شود.