اخبار روز

بازیابی بخشی از مبلغ به سرقت رفته، پس از هک شرکت Nomad

بازیابی بخشی از مبلغ به سرقت رفته، پس از هک شرکت Nomad
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.78 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

هک شرکت Nomad در دوم آگوست، چهارمین هک بزرگ کریپتو در تاریخ بود. این هک نزدیک به ۱۹۰ میلیون دلار دارایی ارزهای دیجیتال را از این پلتفرم تخلیه کرد.

پس از هک، گروه تحلیل ارزهای دیجیتال BestBrokers دریافتند که اولین سوءاستفاده در ۱ آگوست انجام شده‌است. در طی آن هکرها ۴۰۰ بیت کوین را در چهار تراکنش مختلف تخلیه کردند. هکرها بعداً به سراغ اتریوم و سایر استیبل کوین‌ها رفته و حدود ۱۰۷ میلیون دلار به سرقت بردند.

طبق داده‌های Etherscan، ۲۲.۴ میلیون دلار از این مبالغ به Nomad بازگردانده شده‌است. این میزان برابر ۱۱.۷ درصد کل مبلغ تخلیه شده پس از هک شرکت Nomad است. مبلغ بازیابی شده بیشتر به دنبال پیشنهاد ۱۰ درصد جایزه Nomad در روز پنجشنبه بود.

در تاریخ یک آگوست، بیش از ۳۰۰ آدرس مجموعاً ۱۹۰ میلیون دلار از پل زنجیره‌ای آن پس از هک شرکت Nomad گرفتند. پل زنجیره‌ای برای انتقال توکن‌ها از یک شبکه بلاکچین به شبکه دیگر طراحی شده‌است.

این پل یک آسیب‌پذیری بحرانی داشت که سبب هک شرکت Nomad شد. این آسیب‌پذیری توسط توسعه‌دهندگان Nomad طی یک به‌روزرسانی قرارداد هوشمند معرفی شد.

این تیم روز پنجشنبه اعلام کرد که پاداش ۱۰ درصدی را به هرکسی که توکن‌ها را به آدرسی خاص بازگرداند می‌پردازد. در ادامه نیز شرکت Nomad اعلام کرد که هیچ اقدام قانونی علیه این افراد انجام نخواهد داد.

Nomad گفت که با سازمان‌های مجری قانون برای بررسی این حادثه همکاری می‌کند. همچنین این شرکت با شرکت تجزیه‌وتحلیل TRM Labs برای ردیابی مبالغ به سرقت رفته همکاری کرده‌است.