اخبار روز

کاهش ارزش ارز AXS به علت عدم استقبال گیمرها

کاهش ارزش ارز AXS به علت عدم استقبال گیمرها
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.12 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

امسال شاهد کاهش استقبال از بازی‌ها برای کسب درآمد با پشتوانه رمزنگاری بوده‌ایم. این اتفاق منجر به کاهش ارزش ارز AXS گردید. به همین علت بسیاری از محققان بر این باورند که این پروژه محکوم به شکست است.

نمونه بارز پروژه بازی برای کسب درآمد که از بی‌علاقگی گیمرها رنج می‌برد، Axie Infinity است. این بازی پس از رونق سال ۲۰۲۱، امسال با کاهش رشد همراه بوده است. اکسی اینفینیتی یک بازی مبتنی بر بلاکچین بوده که در آن بازیکنان می‌توانند بجنگند و یک پادشاهی دیجیتال برای حیوانات خانگی خود بسازند.

طبق آمار، پروژه بازی در بسیاری از معیارها امسال کاهش قابل‌توجهی را ثبت کرده‌است. این را می‌توان به افت بازار ارز دیجیتال و همین‌طور شکست این پروژه در حفظ علاقه گیمرها نسبت داد.

از اول آگوست، تعداد کاربران فعال روزانه این پلتفرم به ۲۶۰۲۴۶ گیمر رسیده است. این رقم بسیار پایین‌تر از بالاترین رکورد ثبت‌شده آن در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ با ۲,۷۱۸,۸۱۰ کاربر فعال بود.

در ۱۰ می، کاهش ۱۴.۲۷ درصدی کاربران فعال این بازی را شاهد بودیم. پس از این اتفاق جفری زیرلین، یکی از بنیان‌گذاران اکسی اینفینیتی، اظهار داشت که پلتفرم بازی قبلاً اینجا بوده و راه چاره را می‌داند.

بااین‌حال، این مورد اتفاق نیفتاده است. تلاش‌های آن‌ها برای بازگرداندن علاقه گیمرها دائم با شکست روبه‌رو شده‌است. به‌عنوان‌مثال، پس از انتشار Axie Infinity V2 ، بازیکنان فعال شبکه در ۱۴ روز، ۲۱ درصد کاهش یافتند.

علاوه بر کاهش تدریجی گیمرهای فعال، میزان فروش در شبکه نیز به میزان قابل‌توجهی افت کرده‌است. این اتفاقات سبب کاهش ارزش ارز AXS شده‌اند.

کاهش ارزش ارز AXS در یک سال گذشته به میزان ۵۰ درصد بوده‌است. جالب اینجاست که علی‌رغم کاهش ارزش ارز AXS، نهنگ‌های این توکن به‌تدریج دارایی خود را افزایش دادند.