اخبار روز

کمیسیون بورس و اوراق بهادار، صرافی ارزهای دیجیتال بیترکس را زیر نظر گرفته است

کمیسیون بورس و اوراق بهادار، صرافی ارزهای دیجیتال بیترکس را زیر نظر گرفته است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.79 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس گزارش‌ها، صرافی ارزهای دیجیتال بیترکس مستقر در آمریکا، علی‌رغم آماده‌سازی برای تعطیلی فعالیت‌های خود مورد توجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار گرفته است.
طبق خبرها، بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به آژانس پیشنهاد داد که از صرافی ارزهای دیجیتال بیترکس به دلیل نقض قوانین شکایت کند.
دیوید ماریا، مشاور عمومی صرافی گفت که کمیسیون در ماه مارس به ما اخطار داده است. با این حال در آن زمان، شرکت روند پایان دادن به فعالیت خود در آمریکا را آغاز کرده بود.
کمیسیون در این رابطه گفت که صرافی ارزهای دیجیتال بیترکس با عدم ثبت‌نام در سازمان‌های مربوطه قوانین را نقض کرده است.
مشاور عمومی صرافی گفت که آن‌ها در اواخر سال ۲۰۲۲ با کمیسیون درباره نحوه ثبت‌نام بحث کرده بودند. در نهایت این شرکت متوجه شد که هیچ راهی برای پیروی از قوانین کمیسیون ندارد و باید تمام فعالیت‌های خود در این کشور را متوقف کند.
دیوید ماریا افزود که ناتوانی صرافی در پیروی از قوانین کمیسیون به این دلیل است که آژانس ابتدا مقررات روشنی برای ارزهای دیجیتال وضع نکرده بود.
ماریا گفت با این حال صرافی ارزهای دیجیتال بیترکس نمی‌داند که آیا کمیسیون از آن‌ها شکایت خواهد کرد یا خیر؟
این خبر از زمانی منتشر شد که صرافی بیترکس اعلام کرد که برنامه‌های خود را برای فعالیت در آمریکا به دلیل اقتصادی چالش برانگیز و محیط نظارتی متوقف می‌کند. این صرافی به مشتریان آمریکایی خود گفت که وجوه خود را تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ برداشت کنند.
همچنین قبل از این‌که صرافی تصمیم به ترک آمریکا بگیرد با مشکلاتی در داخل کشور مواجه شده بود. در سال ۲۰۲۲، صرافی به دلیل نقض تحریم‌های وزارت امور خارجه به ۲۹ میلیون دلار جریمه محکوم شد.