اخبار روز

USDC در مقابل USDT؛ سرنوشت رقابت این دو استیبل کوین به کجا خواهد رسید؟

USDC در مقابل USDT؛ سرنوشت رقابت این دو استیبل کوین به کجا خواهد رسید؟
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.45 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

چند سالی است که تتر (USDT) نیروی غالب در استیبل کوین‌ها بوده است. بااین‌حال، نزدیک‌ترین رقیب تتر، سکه سیرکل به‌نام یو اس دی سی (USDC) ممکن است یکی از تیترهای امروز باشد.

USDC حدود پنج ماه پیش از نقطه عطف ۵۰ میلیارد سکه در گردش خود عبور کرد. علیرغم این دستاورد، USDT فاصله قابل‌توجهی را عمدتاً در بخش ارزش بازار و تعداد تراکنش‌های روزانه خود در بلاکچین اتریوم نسبت به بقیه رقبا حفظ کرد. اما حالا این شکاف ممکن است ضربه بزرگی خورده باشد. زیرا استیبل کوین USDC درنهایت با تعداد تراکنش‌های روزانه بیشتر در بلاکچین اتریوم از USDT تتر عبور کرد.

البته استیبل کوین وابسته به دلار سیرکل هنوز USDT را در میزان ارزش کلی پشت سر نگذاشته است. ارزش این دو ارز دیجیتال تتر و یو اس دی کوین در حال حاضر به ترتیب ۶۷.۸ و ۵۵.۵ میلیارد دلار است. اما تتر ممکن است با توجه به بادهای مخالف، حتی این برتری خود و متعاقب آن کل نبرد را از دست بدهد. از سوی دیگر USDC موردتوجه سرمایه‌گذاران بازار قرار دارد.

کاهش پیوند ترا یو اس دی و درنهایت فروپاشی آن، موجی از شوک را در سراسر بازار کریپتو ایجاد کرد. استیبل کوین‌های اصلی بازار مانند تتر و دای نیز تغییرات عمده‌ای را شاهد بودند. تتر و دای به ترتیب تنها ۲۵ و ۱۱.۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. اما USDC با وجود هرج‌ومرج در بازار، افزایش بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد.

تتر به دلیل نوع پشتیبانی خود با واکنش شدید روبرو بوده و طی دو سال گذشته با چندین پرونده قضایی مواجه شده است. درنتیجه، تلاش‌های این شرکت برای ارائه شفافیت نتوانسته اخبار بد پیرامون آن را حل‌وفصل کند. اما سیرکل با چنین موانع نظارتی و ابهاماتی روبرو نبوده است. تنها زمان نشان خواهد داد که این رقابت چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: ambcrypto.com