اخبار روز

ارزهای دیجیتال در آفریقا؛ آفریقا دوباره به بهشت سرمایه‌گذاران کریپتو تبدیل می‌شود

ارزهای دیجیتال در آفریقا؛ آفریقا دوباره به بهشت سرمایه‌گذاران کریپتو تبدیل می‌شود
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
5 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

ارزهای دیجیتال در آفریقا محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و افراد مشهور بیشتری درگیر آن‌ها می‌شوند. اثرات بالقوه این پدیده جدید چیست؟

پس‌انداز مردم آفریقا با ارزهای دیجیتال در برابر سطوح دیوانه کننده تورم محافظت می‌شود. آن‌ها می‌توانند در وب ۳ شغل پیدا کنند و همیشه امکان تغییر مسیر زندگی آن‌ها با یک سود بزرگ و متحول کننده وجود دارد. امروزه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در آفریقا برای افراد با پیشه‌های مختلف یک امر عادی شده است. همان‌هایی که تا همین اواخر، برای اعلام مشارکت خود در فضای بلاکچین مردد بودند.

دلیل بدبینی‌ها نسبت به رمز ارزها را می‌توان در کلاهبرداری‌های متعدد پروژه‌های ارز دیجیتال جستجو کرد. این شیادان باعث ایجاد احساسات عمومی منفی نسبت به رمز ارزها شدند و سرمایه‌ها و اعتماد سخت به‌دست‌آمده را از بین بردند.

مقررات دولت‌ها نیز مشکلات رمز ارزها را دوچندان کردند. نشانه‌هایی از پذیرش قوی ارزهای دیجیتال در آفریقا در اکثر کشورهای این قاره وجود دارد. اما بانک‌های مرکزی بیانیه‌هایی منتشر و بر بخش منفی رمز ارزها تأکید کردند. دولت‌های نیجریه، غنا، زیمبابوه، اوگاندا، کنیا و غیره به‌نوبت هشدارهایی درباره خطرات مرتبط با کریپتو را خطاب به عموم مردم صادر نمودند.

اما انگار باد جدیدی در حال وزیدن است و این وضعیت تیره‌وتار بهبود پیدا می‌کند. تبلیغات سرمایه‌گذارانی که با کسب سودهای کلان از طریق ارزهای دیجیتال در آفریقا به اینفلوئنسر مجازی تبدیل شدند، بسیار مفید بود. علاوه بر این عده معدودی که جرأت ورود به این فضا را داشتند، تأکید زیادی بر آموزش و افزایش آگاهی کردند. همه این‌ها رمز ارزها را به نامی آشنا در آفریقا تبدیل می‌کند.

در این ترند شدن ارزهای دیجیتال در آفریقا مجموعه‌ای از افراد مشهور و سلبریتی‌ها نیز بی‌تأثیر نیستند. همان‌هایی که همه‌جا از تلویزیون گرفته تا بیلبوردها و حالا ارزهای دیجیتال حضور دارند. ورزشکاران، خوانندگان و بازیگران مشهور به‌سرعت در حال پیوستن به این فضای سرمایه‌گذاری هستند.

منبع: cointelegraph