اخبار روز

از نظر رئیس BSN چین، بیت کوین یک طرح کلاهبرداری پانزی است

از نظر رئیس BSN چین، بیت کوین یک طرح کلاهبرداری پانزی است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.82 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

رئیس BSN چین به کوین تلگراف گفت: استیبل کوین‌هایی مانند USDT و USDC اگر به‌درستی تنظیم شوند، عملکرد خوبی خواهند داشت. درحالی‌که بیت کوین چیزی بیش از یک «طرح کلاهبرداری پانزی» نیست.

یفان هی در توسعه پروژه بزرگ بلاکچین به‌نام شبکه خدمات بلاکچین (BSN) شرکت دارد. او مقاله جدیدی را به انواع مختلف ارزهای دیجیتال و ماهیت ظاهری پانزی آن‌ها اختصاص داده است.

او در این مقاله از ارزهای دیجیتال خصوصی با عنوان «بزرگ‌ترین طرح پانزی در تاریخ بشر» یاد می‌کند. او به فروپاشی شبکه ترا اشاره می‌کند که توکن بومی آن با نام ترا لونا ۹۹ درصد سقوط کرد. استیبل کوین الگوریتمی ترا یو.اس.دی که ارزش ثابت ۱ به ۱ خود نسبت به دلار را از دست داد. او همچنین به پروژه‌های حرکت برای درآمد یا بازی برای درآمد تاخت و این مدل‌ها را «استراتژی فیشینگ» نامید. رئیس BSN به انتقادات معروف بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت و وارن بافت سرمایه‌گذار افسانه‌ای از بیت کوین نیز استناد می‌کند.

او که به نظر می‌رسد به‌هیچ‌وجه طرفدار بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال مشابه نباشد، می‌گوید: «در حال حاضر، همه ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین بر اساس درک من غیرقانونی و طرح کلاهبرداری پانزی هستند. البته سطوح ریسک آن‌ها بر اساس ارزش کل و تعداد کاربران آن‌ها تعیین می‌شود.»

به گفته او، دولتمردان السالوادور نیز به‌طورجدی به آموزش‌های مالی اولیه نیاز دارند وگرنه کشور خود را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند. مگر اینکه آنها از همان ابتدا به دنبال ایجاد پلتفرم‌های تجارت ارزهای دیجیتال دولتی و کلاهبرداری از شهروندانشان بوده باشد.

وی معتقد است که بخشی از بازار ارز دیجیتال درصورتی‌که به‌درستی تنظیم شود، می‌تواند خوب عمل کند. رئیس BSN می‌گوید: «استیبل کوین‌های دارای پشتوانه نقدی مانند تتر و یو.اس.دی کوین سیرکل نباید به عنوان طرح کلاهبرداری پانزی در نظر گرفته شوند.»

منبع: cointelegraph