اخبار روز

بانک متروپولیتن با صنعت ارزهای دیجیتال خداحافظی کرد

بانک متروپولیتن با صنعت ارزهای دیجیتال خداحافظی کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.43 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، بانک متروپولیتن می‌خواهد به طور کامل از بازار ارزهای دیجیتال خارج شود. این بانک در گزارش اخیر خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گفت که این اقدام در واکنش به تحولات صنعت ارزهای دیجیتال صورت گرفته است.

گری گنسلر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز باعث نوسانات زیادی در ارزهای دیجیتال شده و این موضوع شاید دلیلی برای تصمیم جدید بانک باشد.

بانک متروپولیتن همچنین شروع به قطع روابط خود با چهار مشتری مرتبط با ارزهای دیجیتال کرده که احتمالا این فرایند در سال ۲۰۲۳ به پایان برسد. لازم به ذکر است که این تصمیم بر توانایی موجود مشتریان برای ارسال یا دریافت وجوه تاثیری نخواهد داشت.

در ژانویه نیز شرکت مادر بانک متروپولیتن از توقف خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال خبر داد. این شرکت تحولات صنعت و فشارهای نظارتی را مقصر دانست. این تصمیم به دنبال فروپاشی صرافی FTX بود که بخش‌های زیادی از صنعت ارزهای دیجیتال را با مشکل مواجه کرد.

علی‌رغم خروج این بانک از بخش ارزهای دیجیتال، تجارت اصلی آن همچنان قوی است. تا ۳۱ مارس، سپرده‌های اصلی بانک بالغ بر ۴.۹ میلیارد دلار بود که نسبت به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ۶۹.۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

این اتفاق به دنبال آشفتگی اخیر در بخش بانکی می‌باشد. اخیرا بانک‌های سیلورگیت و سیگنچر بنک که هر دو مشارکت گسترده‌ای با بخش ارزهای دیجیتال داشتند، سقوط کردند. اما نقش این صنعت در نابودی آن‌ها همچنان مورد بحث است. با این حال، بسیاری معتقدند که نقش ارزهای دیجیتال در سقوط آن‌ها بسیار ناچیز بوده است.

تصمیم بانک متروپولیتن برای خروج از این حوزه همچنین نشان‌دهنده تغییر قابل توجه در رابطه صنعت بانکداری با ارزهای دیجیتال است.