اخبار روز

حمله هکری ۱۹۰ میلیون دلاری به پل نومد

حمله هکری ۱۹۰ میلیون دلاری به پل نومد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.83 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

پل امنیتی نومد (Nomad) به طور تصادفی به همگان اجازه ارسال تراکنش‌های غیرقانونی را داد. حادثه پل نومد پس از پل ورم‌هل (Wormhole) و پل رونین (Ronin) سومین هک بزرگ ارزهای دیجیتال امسال است. هکرها در این حمله ارز دیجیتال از حدود ۴۱ آدرس به طور هم‌زمان استفاده کردند. پل بلاکچینی نومد پس از حمله مهاجمان دچار یک باگ «رایگان برای همه» شده است.

پلتفرم نومد که خود را به عنوان یک پل امنیتی برای ارسال ارزهای دیجیتال بین بلاکچین‌های بازار می‌داند، حمله هکری روز سه‌شنبه را تأیید کرد. این حادثه با سایر هک‌های مقیاس بزرگ برای فلج کردن پل‌های بلاکچینی در سال جاری تفاوت دارد. پل‌های بلاکچینی به کاربران رمز ارزها اجازه می‌دهند تا دارایی‌های دیجیتال را روی شبکه‌های هوشمند منتقل کنند. پل نومد از بلاکچین‌های اتریوم، آوالانچ، اوموس و مون‌بیم پشتیبانی می‌کند.

هک پل ورم‌هل در فوریه رخ داد و مهاجمان از یک باگ در قرارداد هوشمند سوءاستفاده کردند و ۳۲۰ میلیون دلار خود را به سرقت بردند. حمله پل رونین بازی اکسی اینفینیتی نیز در ماه مارس رخ داد که منجر به دزدیده شدن ۶۲۵ میلیون دلار ارز دیجیتال شد.

شرکت امنیتی بلاکچین پک شیلد گزارش داد که حدود ۴۱ آدرس از بیت کوین و اتریوم در کنار استیبل کوین‌های دای و یو اس دی کوین به طور هم‌زمان به پروتکل نومد حمله کرده‌اند. جالب است که همان آدرس مرتبط با هک رری کپیتال (Rari Capital) نیز ۳.۴ میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده است. هم اکنون و پس از سرقت ۱۹۰ میلیونی تنها کمتر از ۱۲.۰۰۰ دلار در قراردادهای هوشمند پل نومد باقی مانده است.

مشخص نیست که حادثه نومد چه تأثیری بر آینده این شرکت خواهد گذاشت. ورم‌هل و اکسی اینفینیتی پس از هک‌های مربوطه سعی کردند حفاظت از سرمایه‌های کاربران و پروتکل‌های خود را افزایش دهند.